DSW zorgverzekeraar reviews en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over DSW Zorgverzekeraar geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over DSW Zorgverzekeraar.
Vergelijk alle verzekeringen van DSW Zorgverzekeraar Of vergelijk met je huidige DSW Zorgverzekeraar verzekering
Is DSW Zorgverzekeraar je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over DSW Zorgverzekeraar
- Telefonisch bereikbaarheid is gewoon weg slecht diverse malen geprobeerd wachttijd 1e keer 23 minuten 2e keer 17 minuten.
- Super snelle afwerking declaraties .Wordt altijd goed geholpen aan de telefoon.Ik blijf daar zeker klant top!
- Zo door gaan
- De ideeën op de site over de zorg zijn goed
- Maar helaas zijn ze heel moeilijk met declaraties, geven incorrecte details via klantenservice en duurt het lang voordat je iemand aan de telefoon hebt en de webcare is ook uiterst langzaam in reageren
- Heel snelle afhandeling van declaraties en prima dekking. App werkt top (om te declareren)
- Soms goed kijken wat waar staat in de app (rubrieken)
- Ik had een betalingsachterstand van €450,00 bij DSW, per telefoon hebben we afgesproken dat ik €50,00 per maand zou aflossen, dat ging 1 maand goed en toen moest ik ineens €100,00 per maand aflossen, zonder ook maar een reden te geven. Ik heb ze gebeld en legde uit dat ik een laag inkomen heb en niet meer dan 50 kon betalen, dat wilde ze niet meer, het bedrag ging naar 100 omdat ook de eigen risico eraan kwam.
- Dat ik niet kon eten, daar hadden ze geen boodschap aan. Bravo DSW
- Helemaal niets. De zorg had nooit geprivatiseerd mogen worden.
- Inleven in de klant
- in uw bevestigingsbrief over een betalingsregeling hei ik een vraag.Erstaat eenpassage in de brief waar ik een heelbaar gevoebij krijg.we zijn volwassenen en dienen als zodanig te worden behandeld.
- en nu de passage"we benadrukken dat i zich naast deze betalingsregeling ook stipten de betaling verplichtingen moet houden.wanneer u de betalingsverplichting nietnakomy vervalt deze en wordt het verschuldigde direct opeisbaar"
- met deze allinea heb ik grote moeite.waaromdenkt u dat mensen de verplichting niet nakomt?
- omdat er geen geld is daarnaast vindt het betuttelend niernetjes mensen in een hoek zet en ga zo maar door.Er zij toch welwater vriendelijk manieren om aan jullie geld te komen.
- Voor mij staanjullie op zelfde lijn al de overheid denk aan toeslagen denk aan Groningeneigelijk ben ik die betutteling zat en ik vraag u vriendelijk om wat vriendelijker naar de mensen te zijnde moeten gebruik maken vanbetalingregeling toch eenmenswaardige paas groet ingrif heitlager
- Deskundig, vriendelijk, snel, duidelijk, goed kunnen luisteren. Ben fan van DSW!
- Eigenlijk kan ik niks opnoemen.
- Inzicht in de zorgproblemen van de klant
Uit de gegevens van de Eerlijke Verzekeringswijzer blijkt dat DSW een matig en of slecht beleid voert op diverse maatschappelijke onderwerpen die voor mij belangrijk zijn.
- Zolang het wederzijds om eenvoudige zaken gaat kun je spreken van een vlotte en vriendelijke af- en behandeling.
- DSW schenkt niet of nauwelijks aandacht aan klachten over de behandeling in ziekenhuizen. Aldaar geleverde wanprestaties worden zonder enige discussie vergoed terwijl een correct, snel en bovenal een vakkundige behandelaar van een kliniek wordt afgescheept met een fooi. Over een hogere vergoeding richting die kliniek kan gesproken worden. DSW verschuilt zich dan als een ambtelijk apparaat achter bestaande regeltjes. Kortom een complete starheid en een totaal gebrek aan inschikkelijkheid.
- DSW dekt gewoon de zorg die je echt nodig hebt, zonder extra bijdrage en beperkingen. Dus voor acupunctuur met roze naalden moet je bij een andere verzekeraar zijn. Ook de klantenservice is duidelijk en snel
- nog niets
- De fatsoenlijke visie en het daadwerkelijk doorvoeren van deze. M.a.w. ... ik heb niet, in tegenstelling met andere zorgverzekeraars, het gevoel dat het DSW te doen is om mij doelbewust een poot uit te draaien.
- Nog geen onaangename ervaring met dsw
Neen
- Heb DSW nooit aan de lijn, alles gaat digitaal. Declaraties worden binnen de kortste keren afgehandeld. Positief is ook dat het eigen risico -als symbool- iets verlaagd is!
- Nergens niet-tevreden over!
- snelle afhandeling declaraties
- handige app waar je kunt zien wat er is gedeclareerd
- melding via mail dat een zorgverlener iets gedeclareerd heeft
- -
- DSW is eigenzinnig, doet niet mee aan het 'overstapcircus' en is kritisch. Doet niet mee met prijsafspraken en kartelvorming met de 'grote' (corrupte) verzekeraars.
Nee
- Snelle afhandeling declaraties.
- Overzichtelijke app.
- Alternatieve geneeswijzen worden karig (of helemaal niet) vergoed.
- Aanvullende fysiotherapie beperkt tot max. 27 behandelingen. Een groter aantal tegen een hogere premie zou mogelijk moeten zijn, maar wordt niet aangeboden.
Neen
- Geen onpersoonlijke grote verzekeraar of ondergeschoven dochter van een dergelijke verzekeraar.
- Niets
nvt
- duidelijk uiteenzetting aan de telefoon
- nvt
Neen.
- Seer snelle en correcte afhandeling van declaraties.
- Niets.
Ik zou iedereen deze verzekering aanraden zolang er nog steeds geen collectieve verzekering is in Nederland.
- DSW denkt mee met zijn klanten. Zo is de premie laag t.o.v de polis en duidelijk.
- Daarnaast is het nu al voor de 2e keer dat DSW een tientje van de eigen bijdrage zelf bijdraagt. Voor sommigen heel erg fijn!! Dus ook voor mij!
- Declareren gaat makkelijk en snel.
- Hoewel ik het enigzins begrijp vind ik het toch erg jammer dat de verzekering duurder is geworden!
ga zo door
- snelle afhandeling
- geen
tot op heden geen problemen gehad maar ook niet veel ziek geweest of ziekenhuis gehad
- snelle declaraties en duidelijkheid over zorg maar nog steeds eigenrisico van 375 waar bij anderen een 10tje hoger
- hoe de verrekening gaat met het eigen risico dit is niet duidelijk
Nee
- De beste verzekeraar die dicht bij de burger staat
- Nvt
Aanvullende verzekering is dit jaar bijna gelijk gebleven qua prijs maar bv qua fysiotherapie uitgekleed.
- Prijs, communicatie, declareren
- Tandartsverzekering dekt minimaal, bv tandsteen verwijderen maar 2x5 minuten per jaar
Sinds 2016 bij DSW verzekerd, extra polis voor fysiotherapie. In 2017 niks veranderd, hierbij heb ik de fout gemaakt dat ik dacht dat de premie gewoon werd doorgezet. Dit bleek dus niet het geval. De aanvullende premie had ik in 2016 weer moeten aankaarten. Heb dit niet gedaan dus in februari mijn premie weer verhoogd met een extra polis voor de fysio (1x zelf fysio moeten betalen, maarja eigen fout, eigen schuld). Deze zou vanaf maart ingaan. Nu moet ik vanaf maart al betalen, maar ben ik pas sinds mei verzekerd voor fysio. Twee maanden wachttijd, klantenservice kon mij niet vertellen waarom ik twee maanden moest betalen en niks vergoed kreeg. Dit was hun regel, geen waarom, geen logische verklaring, gewoon geldklopperij. Het duurt echt geen twee maanden om iets aan of uit te zetten. Je mag dus wel lekker betalen, maar krijgt niks vergoed.
Wij zijn nu 8 jaar bij DSW en zijn nog steeds dik tevreden.
we kunnen zelf kiezen naar welke dokter of hulpverlener we gaan.
- 1.de diabetes ketenzorg is goed geregeld.
- 2.de tandarts zit in de aanvullende verzekering en wordt in de meeste gevallen 100% vergoed. dus kost geen extra polis.
- 3.Bij het declareren heb je het binnen een week teruggekregen op je rekening
- 4.De telefonische dienst werkt erg snel .
- 5.De verzekering is dit jaar niet in prijs verhoogd.
- 6.Sterker nog, we kregen in december geld terug.
- Verbeterpunten heb ik niet.