CZ zorgverzekering reviews (2024)
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over CZ zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over CZ zorgverzekeringen op Poliswijzer.nl.
Vergelijk alle verzekeringen van CZ Of vergelijk met je huidige CZ verzekering
Is CZ je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over CZ
- Niks
- Telefonisch is CZ niet bereikbaar. J hoort elke keer een wachttijd van 40 minuten, ongeacht wanneer en hoe laat je belt
- CZ is telenonisch NIET te bereiken. Je hoort elke keer 40 minuten wachttijd, het maakt niet uit wanneer en hoelaat je belt.
- Niets alleen maar slechte ervaringen
- Alles wat met ze te maken heeft
- Hele dag geprobeerd te bellen,kom er niet tussen ,wachttijden van 60min. Dit gebeurt dagelijks.
- Al hele week Niemand bereikbaar. Wachttijd 45 minute
- Vorig jaar hetzelfde
- Niets polis met 14 euro omhoog en wachttijden van 45 min dat doen ze erom
- Je kunt nergens meer met je vraag terecht
- Meer mensen achter de telefoon
- Helammal niets en de personen die er werken hebben niks geen kennis van zaken onpersoonlijk alleen geïnteresseerd in je premie maar goede hulp niks
- Alles aan cz moet op de schop de managers alles deze organisatie is alleen uit op je geld als je belt voor info of advies kunnen ze niets maar wel incasseren het is een criminele organisatie die niet staat voor de verzekerden en ze bij de normale burger de kwaliteit van leven meer verslechteren dan verbeteren en ieder die voor deze werkt maakt zich er bewust schuldig aan om hun landgenoten te besodemieterd op te lichten
- In eerste instantie leek CZ mij een prima verzekeraar.
- Ik heb een dochter met een lui oog, ze heeft vanuit de oogarts een verklaring gekregen dat ze aan 1 oog min 11 heeft. Volgens de Cz heb je dan recht op volledige vergoeding van een bril. echter de vergoeding terug krijgen bleek een ramp. in theorie mag je met een verwijzing vanuit een ziekenhuis geschreven door een arts ervan uitgaan dat dat genoeg moet opleveren in combinatie met de factuur vanuit eyewish al helemaal. Echter vraagt de cz om een diploma van de medewerker bij eyewish, terwijl hij niet de oogmeting gedaan heeft en alleen een bril aan ons heeft verkocht.
- Hierdoor heeft CZ de vergoeding afgewezen en moeten wij de rekening betalen.. Wij zijn zeer ontevreden.
- Klantenservice
- Dat jullie geen gekke acties voeren zoals t b12 instuut boycotten
- Vele mensen hebben baat bij b12 injecties.
- Ik merk ook dat jullie er geen verstand van hebben
- Nee
- Ze kunnen maar beter stoppen
- CZ heeft met terugwerkende kracht mijn zorgverzekering opgeschort naar aanleiding van een uitschrijving bij de gemeente. CZ maakt verschillende beloftes via mail contact maar komt deze niet na. Na meermaals telefonish contact te hebben gehad met CZ klantenservice en zeer onvriendelijk en passief te woord wordt gestaan, weigeren CZ mij een bevestiging te sturen van het ontvangen van mijn inschrijving bij de gemeente met het bericht dat ik vanaf deze datum ben verzekerd, zodat ik naar het ziekenhuis kan. Ze weigeren na meerdere verzoeken hun beleid te bevestigen via de mail waarmee ik een afspraak kan maken. Na 30minuten aan de lijn te hebben gewacht (10 minuten wacht, toen weer 15minuten wachten omdat de nutteloze telefoniste elke kleine detial moest navragen en uiteindelijk om half 6 einde werkdag niet meer verder gesprek wilt voeren en de verbinding verbreekt.) Ik ga dan ook CZ aansprakelijk stellen voor de gelede financieele en fysieke schade door de lak aan klantenservice en menselijkheid.
- CZ heeft met terugwerkende kracht mijn zorgverzekering opgeschort naar aanleiding van een uitschrijving bij de gemeente. CZ maakt verschillende beloftes via mail contact maar komt deze niet na. Na meermaals telefonish contact te hebben gehad met CZ klantenservice en zeer onvriendelijk en passief te woord wordt gestaan, weigeren CZ mij een bevestiging te sturen van het ontvangen van mijn inschrijving bij de gemeente met het bericht dat ik vanaf deze datum ben verzekerd, zodat ik naar het ziekenhuis kan. Ze weigeren na meerdere verzoeken hun beleid te bevestigen via de mail waarmee ik een afspraak kan maken. Na 30minuten aan de lijn te hebben gewacht (10 minuten wacht, toen weer 15minuten wachten omdat de nutteloze telefoniste elke kleine detial moest navragen en uiteindelijk om half 6 einde werkdag niet meer verder gesprek wilt voeren en de verbinding verbreekt.) Ik ga dan ook CZ aansprakelijk stellen voor de gelede financieele en fysieke schade door de lak aan klantenservice en menselijkheid.
- Vrijwel niks
- Betere communicatie, beter je werknemers trainen, niet zo belachelijk duur zijn tegenover andere verzekeraars
- Aardige medewerkers
- Hebben geen verstand van zaken, doen maar wat. Beloven veel maar nakomen? Nee. Als je ze er op aanspreekt hoor je niets meer iets terug.
Ga alstublieft niet in zee met CZ. Als je ze echt nodig hebt laten ze je vallen
- Helemaal niks. Arrogante klantenservice die alleen maar zo snel mogelijk van je af wil en je nog uitlacht over je problermen
- Ik moet vanuit Maastricht naar Echt voor een ziekenhuisbehandeling. Ik heb echter geen rijbewijs en een bijstandsuitkering. Ik kan dat niet. Hierdoor kan ik mijn behandelingen die ik dringend nodig heb niet krijgen.
- In het ergste geval ben ik volgend jaar blind, Maar de klantenservice lacht me alleen maar uit en zegt dat ze niks voor me doen kunnen
- Prettig en snel contact
Overstappen
- Bijna niks alles moeilijk vooral in het buitenland stap zeker over 2022
- Afhandeling declaratie,s communicatie onpersoonlijk slecht
mensen sla cz over je heb er niks aan
- niks
- cz betaald artsen die je niet goed opereren instanties die je gegevens kwijt raken, ziekenhuizen die fouten maken betalen ze. ik mag zelf de herstel behandelingen betalen door andermans toedoen heb ik te kampen met chronische klachten en heb je revalidatie traject nodig en die weigeren ze. want ze willen alleen maar ontvangen.
- De service is enorm slecht. Daarnaast komen ze afspraken niet na. Ze adverteren dat je in de maand januari nog aanpassingen kunt doen voor je zorgverzekering. Ik wilde dit 25 januari doen, maar ik was te laat. Ik moet dus een heel jaar wachten om een aanpassing te kunnen doorvoeren.
- Ik ben al jaren klant, maar ze wilde mij niet helpen.
- tot tweemaal toe getracht nieuwe polis aan te vragen. poging 1 via site van CZ: alle data blijkt zoek te zijn???
- poging 2 telefonisch: mijn polis wordt fout opgemaakt en die van mijn partner vergeten. Blijkbaar wil CZ ons niet meer hebben en moet ik op zoek naar andere partij.
kijk vooraf naar noodzakelijke dekking; vergoeding na overstappen duurt 1 jaar.
- helder advies keuze orthodontie.
- wel vergoeding onderzoeken, maar niet als operatie volgt.
Ben 3 jaar geleden overgestapt van Zilveren Kruis naar CZ, nádat Zilveren Kruis de te betalen premie fors had verhoogd. In vergelijking met CZ scheelde dit zo'n 20,00 Euro per persoon per maand.
- Zeer snelle verwerking declaraties.
- Lage(re) premie in vergelijking meeste andere verzekeraars.
- Het niet zelf af kunnen sluiten van een betalingsregeling voor het te betalen eigen risico via de site van CZ.
- Heb hiervoor telefonisch contact op moeten nemen met de klantenservice. Wordt vervolgens wel geregeld, maar zelf regelen zou mijn voorkeur hebben (werkt gevoelsmatig sneller).
Ondanks een grote organisatie door CZ als individu behandeld en niet als nummer
- heldere en deskundige communicatie
- geen
Wij hebben al jaren een Zorgverzekering bij CZ. Zijn ook niet van plan om voor een paar euro over te stappen naar een andere. Bij CZ heb je de zekerheid dat je als gepensioneerd echtpaar geen zorgen hoeft te hebben over de afwikkeling van de declaraties. Altijd betrouwbaar
- Diversiteit aan aanvullende pakketten, ook voor de oudere. Goede, duidelijke en correcte communicatie, zeer snelle afwikkeling van declaraties.
- n.v.t.