Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op Poliswijzer.nl helpen we jou ook te besparen op je (zorg)verzekering!
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Zorgverzekeringen vergelijken
CZ

CZ zorgverzekering reviews (2024)

Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over CZ zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over CZ zorgverzekeringen op Poliswijzer.nl.

Vergelijk alle verzekeringen van CZ Of vergelijk met je huidige CZ verzekering

Is CZ je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen over CZ

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Dirk 15-11-2024 - 08:18

  • Zo lang je betaald en geen zorg nodig hebt gaat alles goed.
  • Meedenken, menslijk worden, goede beoordelingen maken en misschien klanten helpen ipv de dichte deur te spelen.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Damla 2-9-2024 - 11:02

  • I am beyond furious with CZ and how they’ve handled my claim. I’m scheduled for two critical surgeries—an ACL reconstruction and a meniscus repair—in my home country, not the Netherlands. According to my policy, CZ is supposed to cover 70% of the cost based on Dutch hospital prices when we have surgery abroad. But what did they offer? A pathetic €3,336.19, claiming these two separate surgeries are somehow just only one surgery!
  • This is outright nonsense. My surgeon, along with multiple hospitals, has made it crystal clear that these are two distinct surgeries: one for the ACL reconstruction and another for the meniscus repair. Despite this clear distinction, I was informed during a phone call with CZ's customer service representative that CZ only considers these two procedures as one surgery under Dutch healthcare standards. CZ's decision to treat both surgeries as one is just a way for them to avoid paying what they owe. It's completely unfair and leaves me stuck with a huge financial burden that I shouldn't have to bear.
  • The way CZ has handled this is absolutely unacceptable. Their customer service has been misleading and dismissive. They are clearly not living up to the terms of their own policy, and it’s an insult to anyone who puts their trust in them.
  • If you're thinking about getting insurance with CZ, think again. They may leave you high and dry when you need them the most, even if you have every right to be covered. I'm outraged by this situation, and everyone needs to know how CZ really treats its customers.
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 3
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 3
David 22-8-2024 - 01:14

  • Declaratie was op tijd afgehandeld.
  • CZ is een verzekering die niets om mensen geeft. Regeltjes op regeltjes. CZ is een onmenselijk verzekering, die er alleen maar op uit is, om zo snel mogelijk, zo veel mogelijk geld naar binnen te harken. En het kan ze niets schelen op welke manier dit gaat.
  • CZ dramt haar eigen regeltjes er doorheen bij het volk. Wat je ook aangeeft en wat je ook voorstelt, je krijgt altijd een NEE als antwoord.
7
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Declaraties: 7
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 5
Annelies de Grooth 6-8-2024 - 13:11

  • R heeft naar me geluisterd en de vraag correct doorgegeven aan de afdeling declaraties. Zij belde me meerdere malen om me op de hoogte te houden.
  • Ik hoop dat zij dit bericht te lezen krijgt !!!
  • Mw de Grooth
  • Jullie afspraken per 1 januari duidelijk laten zijn en niet maanden na die tijd zoals met Helen Dowling Instituut!
  • Schandalig dat ik eerst naar een psycholoog MET contract moet doen!
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 8
Petra 1-8-2024 - 13:38

  • Niets
  • BEREIKBAARHEID!!!!
  • Wanneer je ook belt, ALTIJD 30 min wachttijd, hoe kan dit??
  • EEN APP DIE WERKT!!! Blijft altijd hangen, komt nooit in de app zelf.
  • CHATFUNCTIE WERKT NIET!!!
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 4
  • Prijs/kwaliteit: 1
Maaike 8-7-2024 - 15:39

  • Cz nam de telefoon op
  • Op hun website staat letterlijk tot op heden: “Sluit de beste zorgverzekering af voor uw zwangerschap. U kunt uw zorgverzekering aanpassen”
  • Ik kwam erachter door op te zoeken naar de vergoeding voor een zwangerschapscursus dat de aanvullende verzekering die ik heb op hun advies heb afgesloten helemaal niks dekt op gebied van zwangerschap. Toen ik belde om na te vragen hoe dit zat en te vragen om mijn verzekering te wijzigen kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was. Ondanks wat op hun website staat.
  • Ik had blijkbaar moeten zoeken naar een webpagina met veelgestelde vragen en er daar achter moeten komen dat het niet mogelijk is om bij zwangerschap je aanvullende verzekering te kunnen uitbreiden of aanpassen.
  • Inmiddels 30 geworden dus hebben ze mijn premie omhoog gegooid (naar bijna 30 euro per maand) ben nergens waarvoor ik wilde verzekeren verzekerd en compleet misleid.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Jordy 3-7-2024 - 06:17

  • Vreselijk bedrijf, regeltjes op regeltjes. Ik ben half zijdig verlamd met veel schade in het hoofd. Gelukkig overleefd. Dit bedrijf gaat over lijken! Geen rijbewijs geen fietsen. Wel een driewieler aangevraagd bij gemeente. Wilde graag een loopfiets met 3 wielen voor mij stabiliteit en verlamde kant. Vroeg of ze mij willen tegenkomen over de kosten omdat zij met deze partij niet samenwerken. Duidelijk antwoord van de vrouw. Helaas. Pis naast de pot met mij ziekte. Zorg is uitgekleed. Betaal lidmaatschap in plaats voor zorg op maat. Eerst volgende keer ben ik weg! De driewiel loopfiets is besteld gelukkig met de hulp van mijn lieve ouders.Ben 40 jarige jonge altijd sportief geweest en sport is en was altijd belangrijk voor mij lichaam en geest. CZ maakt niet uit of ik depressief thuis zit met mij ziekte. De gemeente heeft meer gedaan voor mij en het zijn juist deze partijen die ik moet aanspreken wil ik geholpen worden. Wees trots met jullie kleine besparing. Mij heb heb je er niet mee, maar gezonde mensen die premie betalen. STOP ga naar een andere verzekeraar ze zijn geen stuiver waard!
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 3
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 2
Mieke 29-6-2024 - 22:43

  • Weinig positieve dingen.
  • Zorgverzekering is onbetaalbaar geworden.
  • Wanneer je in de bijstand zit, wordt het steeds moeilijker om je premie te kunnen betalen. En zeker met de hoge kosten in deze tijd voor alleen al je voedsel.
  • En dan komt CZ zelf met een berichtje naar mij, om te vragen om deze betalingsachterstand op te lossen. CZ is zelf de oplossing ! De zorgverzekeraars zijn niet meer te betalen, maar we doen er niets aan met zijn allen. Er is geen samen in dit land, om op te staan tegen Agenda 2030.
  • De medewerkers bij CZ zijn ook niet bereid om op te staan tegen Agenda 2030, die ze aan het uitrollen zijn: "Je zult niets bezitten en je zult gelukkig zijn."
  • Hoe lang laten we ons nog leeg roven ?
  • Mensen die bij CZ werken hebben geen Gezond Verstand en kunnen alleen maar mensen leegroven. Mensen die bij CZ werken hebben geen hart meer in hun ziel. Mensen die bij CZ werken hebben hun ziel neergelegd bij een corrupte overheid die het volk leegrooft.
  • Waarom ga je in godsnaam bij CZ werken ? Puur en alleen maar om je eigen baan te behouden. Deze mensen die bij CZ werken hebben geen idee wat er speelt in de wereld.
  • O ja, je wordt bij CZ geblokkeerd op hun Facebook, wanneer je Agenda 2030 uit gaat leggen.
  • Ik heb ook al meegemaakt, dat mijn telefoongesprek door CZ plots werd afgekapt !
  • Het interesseert CZ geen ene bal, wanneer je de premie niet meer kunt betalen. CZ komt alleen maar met zielige formulieren, om hulp te zoeken wanneer je de facturen niet meer kunt betalen. Een heel zielig soort mensen werkt hier bij CZ.
  • Je kunt op de Facebook-pagina van CZ zien, dat ze Agenda 2030 met hun 17 SDG's van het WEF steunen.
Reacties
Mieke op 8-8-2024 om 23:34
Denk je nu werkelijk, Jan Janssen, dat iemand met een HBO-opleiding in de bijstand thuis wil zitten ? Dan ga je toch niet aan een HBO-opleiding beginnen ? Met een Ing. titel voor je naam, wil je toch niet in de bijstand zitten ? Maar vanwege gezondheids-omstandigheden zit ik in de bijstand. Daar heb ik ook niet om gevraagd. Soms gebeuren er dingen in je leven, waardoor je niet kunt werken. Maar ach, een oordeel is snel hier weggezet, als je iemand niet kent. En dat zegt meer over jou.
Mieke op 8-8-2024 om 22:17
Jan, Janssen, Makkelijk oordelen over een ander, als je mij niet kent. Er zijn ook mensen die door gezondheids-omstandigheden niet kunnen werken. Maar ach, een oordeel is snel gedaan. Succes ermee. Het zegt meer over jou.
Jan Janssen op 7-8-2024 om 08:53
Mieke, je kunt beter gewoon een baan zoeken.
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 6
Jeroen Folksma 15-6-2024 - 08:20

  • geen positieve ervaringen
  • Er is een andere verzekering voor buitenlanders nodig, welke in het buitenland zorgverzekerd zijn en via het europeese formulier wettelijk alleen bij cz kunnen verzekerd worden. Dit is een schrijndende schandal van uitnutting van een monopol. Typisch voor de fascistische regering sinds Wilders, Rutte en consorten - maar nog is Nederland een halfwegs vrije land.
1
  • Algemene tevredenheid: n.v.t.
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Musse 6-3-2024 - 10:51

  • Niks
  • Telefonisch is CZ niet bereikbaar. J hoort elke keer een wachttijd van 40 minuten, ongeacht wanneer en hoe laat je belt
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
IM 6-3-2024 - 10:47

  • CZ is telenonisch NIET te bereiken. Je hoort elke keer 40 minuten wachttijd, het maakt niet uit wanneer en hoelaat je belt.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Joey 6-1-2024 - 14:54

  • Niets alleen maar slechte ervaringen
  • Alles wat met ze te maken heeft
1
  • Algemene tevredenheid: n.v.t.
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Krina hofman 2-1-2024 - 16:02

  • Hele dag geprobeerd te bellen,kom er niet tussen ,wachttijden van 60min. Dit gebeurt dagelijks.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Wolf 23-11-2023 - 17:44

  • Al hele week Niemand bereikbaar. Wachttijd 45 minute
  • Vorig jaar hetzelfde
4
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 6
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 5
Ries 13-11-2023 - 07:59

  • Niets polis met 14 euro omhoog en wachttijden van 45 min dat doen ze erom
  • Je kunt nergens meer met je vraag terecht
  • Meer mensen achter de telefoon
1
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
John de kubber 29-9-2023 - 08:41

  • Helammal niets en de personen die er werken hebben niks geen kennis van zaken onpersoonlijk alleen geïnteresseerd in je premie maar goede hulp niks
  • Alles aan cz moet op de schop de managers alles deze organisatie is alleen uit op je geld als je belt voor info of advies kunnen ze niets maar wel incasseren het is een criminele organisatie die niet staat voor de verzekerden en ze bij de normale burger de kwaliteit van leven meer verslechteren dan verbeteren en ieder die voor deze werkt maakt zich er bewust schuldig aan om hun landgenoten te besodemieterd op te lichten
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Teun 15-9-2023 - 11:36

  • In eerste instantie leek CZ mij een prima verzekeraar.
  • Ik heb een dochter met een lui oog, ze heeft vanuit de oogarts een verklaring gekregen dat ze aan 1 oog min 11 heeft. Volgens de Cz heb je dan recht op volledige vergoeding van een bril. echter de vergoeding terug krijgen bleek een ramp. in theorie mag je met een verwijzing vanuit een ziekenhuis geschreven door een arts ervan uitgaan dat dat genoeg moet opleveren in combinatie met de factuur vanuit eyewish al helemaal. Echter vraagt de cz om een diploma van de medewerker bij eyewish, terwijl hij niet de oogmeting gedaan heeft en alleen een bril aan ons heeft verkocht.
  • Hierdoor heeft CZ de vergoeding afgewezen en moeten wij de rekening betalen.. Wij zijn zeer ontevreden.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
WNka 20-6-2023 - 21:23

  • Klantenservice
  • Dat jullie geen gekke acties voeren zoals t b12 instuut boycotten
  • Vele mensen hebben baat bij b12 injecties.
  • Ik merk ook dat jullie er geen verstand van hebben
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Gedeputeerde 12-5-2023 - 11:38

  • Nee
  • Ze kunnen maar beter stoppen
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Emmanuel 16-3-2023 - 16:54

  • CZ heeft met terugwerkende kracht mijn zorgverzekering opgeschort naar aanleiding van een uitschrijving bij de gemeente. CZ maakt verschillende beloftes via mail contact maar komt deze niet na. Na meermaals telefonish contact te hebben gehad met CZ klantenservice en zeer onvriendelijk en passief te woord wordt gestaan, weigeren CZ mij een bevestiging te sturen van het ontvangen van mijn inschrijving bij de gemeente met het bericht dat ik vanaf deze datum ben verzekerd, zodat ik naar het ziekenhuis kan. Ze weigeren na meerdere verzoeken hun beleid te bevestigen via de mail waarmee ik een afspraak kan maken. Na 30minuten aan de lijn te hebben gewacht (10 minuten wacht, toen weer 15minuten wachten omdat de nutteloze telefoniste elke kleine detial moest navragen en uiteindelijk om half 6 einde werkdag niet meer verder gesprek wilt voeren en de verbinding verbreekt.) Ik ga dan ook CZ aansprakelijk stellen voor de gelede financieele en fysieke schade door de lak aan klantenservice en menselijkheid.
  • CZ heeft met terugwerkende kracht mijn zorgverzekering opgeschort naar aanleiding van een uitschrijving bij de gemeente. CZ maakt verschillende beloftes via mail contact maar komt deze niet na. Na meermaals telefonish contact te hebben gehad met CZ klantenservice en zeer onvriendelijk en passief te woord wordt gestaan, weigeren CZ mij een bevestiging te sturen van het ontvangen van mijn inschrijving bij de gemeente met het bericht dat ik vanaf deze datum ben verzekerd, zodat ik naar het ziekenhuis kan. Ze weigeren na meerdere verzoeken hun beleid te bevestigen via de mail waarmee ik een afspraak kan maken. Na 30minuten aan de lijn te hebben gewacht (10 minuten wacht, toen weer 15minuten wachten omdat de nutteloze telefoniste elke kleine detial moest navragen en uiteindelijk om half 6 einde werkdag niet meer verder gesprek wilt voeren en de verbinding verbreekt.) Ik ga dan ook CZ aansprakelijk stellen voor de gelede financieele en fysieke schade door de lak aan klantenservice en menselijkheid.
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 3
Mark 14-2-2023 - 09:28

  • Vrijwel niks
  • Betere communicatie, beter je werknemers trainen, niet zo belachelijk duur zijn tegenover andere verzekeraars
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 2
Paccal 1-10-2022 - 20:12

  • Aardige medewerkers
  • Hebben geen verstand van zaken, doen maar wat. Beloven veel maar nakomen? Nee. Als je ze er op aanspreekt hoor je niets meer iets terug.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
L. Dassen 5-2-2022 - 11:52

Ga alstublieft niet in zee met CZ. Als je ze echt nodig hebt laten ze je vallen

  • Helemaal niks. Arrogante klantenservice die alleen maar zo snel mogelijk van je af wil en je nog uitlacht over je problermen
  • Ik moet vanuit Maastricht naar Echt voor een ziekenhuisbehandeling. Ik heb echter geen rijbewijs en een bijstandsuitkering. Ik kan dat niet. Hierdoor kan ik mijn behandelingen die ik dringend nodig heb niet krijgen.
  • In het ergste geval ben ik volgend jaar blind, Maar de klantenservice lacht me alleen maar uit en zegt dat ze niks voor me doen kunnen
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad CZ aan
Yolanda 31-1-2022 - 18:55

  • Prettig en snel contact
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Don bink 15-12-2021 - 21:30

Overstappen

  • Bijna niks alles moeilijk vooral in het buitenland stap zeker over 2022
  • Afhandeling declaratie,s communicatie onpersoonlijk slecht
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
sbj de Liefde 7-9-2021 - 16:54

mensen sla cz over je heb er niks aan

  • niks
  • cz betaald artsen die je niet goed opereren instanties die je gegevens kwijt raken, ziekenhuizen die fouten maken betalen ze. ik mag zelf de herstel behandelingen betalen door andermans toedoen heb ik te kampen met chronische klachten en heb je revalidatie traject nodig en die weigeren ze. want ze willen alleen maar ontvangen.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Linda 26-1-2021 - 16:03

  • De service is enorm slecht. Daarnaast komen ze afspraken niet na. Ze adverteren dat je in de maand januari nog aanpassingen kunt doen voor je zorgverzekering. Ik wilde dit 25 januari doen, maar ik was te laat. Ik moet dus een heel jaar wachten om een aanpassing te kunnen doorvoeren.
  • Ik ben al jaren klant, maar ze wilde mij niet helpen.
6
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 9
Frans Knapen 17-12-2020 - 00:19

  • tot tweemaal toe getracht nieuwe polis aan te vragen. poging 1 via site van CZ: alle data blijkt zoek te zijn???
  • poging 2 telefonisch: mijn polis wordt fout opgemaakt en die van mijn partner vergeten. Blijkbaar wil CZ ons niet meer hebben en moet ik op zoek naar andere partij.
7
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 7
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 7
Ik raad CZ aan
goffau 5-11-2020 - 11:59

kijk vooraf naar noodzakelijke dekking; vergoeding na overstappen duurt 1 jaar.

  • helder advies keuze orthodontie.
  • wel vergoeding onderzoeken, maar niet als operatie volgt.
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 8
Nico Zoon 29-10-2019 - 15:15

Ben 3 jaar geleden overgestapt van Zilveren Kruis naar CZ, nádat Zilveren Kruis de te betalen premie fors had verhoogd. In vergelijking met CZ scheelde dit zo'n 20,00 Euro per persoon per maand.

  • Zeer snelle verwerking declaraties.
  • Lage(re) premie in vergelijking meeste andere verzekeraars.
  • Het niet zelf af kunnen sluiten van een betalingsregeling voor het te betalen eigen risico via de site van CZ.
  • Heb hiervoor telefonisch contact op moeten nemen met de klantenservice. Wordt vervolgens wel geregeld, maar zelf regelen zou mijn voorkeur hebben (werkt gevoelsmatig sneller).
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad CZ aan
goffau 29-10-2019 - 11:04

Ondanks een grote organisatie door CZ als individu behandeld en niet als nummer

  • heldere en deskundige communicatie
  • geen
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad CZ aan
W.Grift 10-12-2018 - 08:31

Wij hebben al jaren een Zorgverzekering bij CZ. Zijn ook niet van plan om voor een paar euro over te stappen naar een andere. Bij CZ heb je de zekerheid dat je als gepensioneerd echtpaar geen zorgen hoeft te hebben over de afwikkeling van de declaraties. Altijd betrouwbaar

  • Diversiteit aan aanvullende pakketten, ook voor de oudere. Goede, duidelijke en correcte communicatie, zeer snelle afwikkeling van declaraties.
  • n.v.t.

Vergelijk en bespaar tot € 468
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste zorgverzekering met een eigen risico van € 385.
per jaar op je zorgverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle zorgverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie