De Friesland zorgverzekering reviews
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over De Friesland geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over De Friesland.
Vergelijk alle verzekeringen van De Friesland Of vergelijk met je huidige De Friesland verzekering
Is De Friesland je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over De Friesland
- Niets eigenlijk
- Heel veel. Allereerst de communicatie. Je kan ze niet mailen. Alleen bellen en appen. Is heel lastig voor iemand met ADD. Zij mailen wel trouwens. Zelfs soms met de opmerking dat je moet reageren op de mail (met een mail). Maar daar krijg je dan vervolgens geen reactie op. Verder… alles wat je regelt in de mijn zorgverzekering omgeving wordt niet doorgevoerd. Vervolgens kan je dus alleen maar bellen en zeggen ze ijskoud dat er niets te zien is van evt aanpassingen die ik heb gedaan. Tsja, ik weet dat heus zeker, maar is idd niet doorgevoerd dus hun woord tegen het jouwe en zij hebben natuurlijk gelijk. Klant is daar geen koning maar een melkkoe. Want wat alles slaat, en dat geldt voor de meeste zorgverzekeraars. Aanvullende verzekeringen slaan helemaal nergens op. Doe het niet! Je spekt alleen hun beurs. T levert je hooguit een paar tientjes per jaar op. In mijn geval moet inkeert zo’n 200 euro per jaar extra aan premie betalen om 250 euro vergoed te krijgen. Dus het levert uiteindelijk maar 50 euro op. Nou, die betaal ik dan liever aan de tandarts dan aan die uitzuigers. Het gaat echt alleen maar om geld, en zeker niet om de gezondheid van ons burgers. Bah! Maar ze zijn allemaal hetzelfde.
- Op dit moment nog niks
- Ik ben dit jaar overgestapt naar de Friesland omdat ik veel positieve geluiden over deze verzekerings maatschappij hoorde.
- Nou ik kan u vertellen dit is een grote vergissing van mij geweest.
- Ik heb zware glaucoom op beide ogen en ik ben hiervoor behandeld door Eyescan en Opsis deze laatste is nu ook overgenomen door Eyescan. Beide oogklinieken waren gecontracteerd door de zorgverzekeraars maar het probleem was dat ik totaal niet tevreden was met hun behandelingen.
- Ben toen weer opzoek gegaan naar een nieuwe oogkliniek en ik heb deze gevonden dit is het OMC Amsterdam. Het enige nadeel of misschien wel voordeel is dat het OMC geen contracten afsluit met zorgverzekeraars ze zijn dus onafhankelijk nadeel voor mij ik moet een deel van de kosten zelf betalen ok geen probleem daar kies ik voor. Onlangs een laser behandeling op mijn linker oog gehad en de kosten hiervoor waren € 750 ik stuur de rekening naar De Friesland en zij vergoeden het astronomische bedrag van € 300 ik moet € 450 zelf bijbetalen belachelijk ik had verwacht € 200 of 250 zelf te moeten betalen. Ik heb het idee dat De Friesland misbruik maakt van de situatie. Waarom zeg ik dit omdat ik moet twee keer per jaar naar het OMC voor diverse controles de rekening is altijd € 350 ik diende deze declaratie in bij CZ en kreeg vergoed € 283
- Ja vroeger alles
- Vroeger hielpen ze nu moet je alles checken
- Gemakkelijke app om declaraties in te dienen en het geld staat binnen 2 dagen op je rekening. Goede klantenservice die met je mee denkt in het vinden van oplossingen.
- Dat er gemakkelijker op de webstite terug te vinden hoeveel tegoed je nog hebt voor alternatieve zorg, tandheelkundige zorg en fysiotherapie zodat je niet onverwacht rekeningen krijgt omdat je spaarpotje leeg is.
- Waardeloos zorgbedrijf. Geeft niets om klanten. Ze weigeren mee te werken, en hangen telefoongesprekken zo op! Nieuwe klanten, blijf weg bij dit noitaire zorgbedrijf!
- De wensen van klanten op nummer 1 plaatsen, en niet de winst.
- De Friesland verwacht dat je 220 kilometer (3,5 uur enkele reis met het ov) reist naar de vorige zorgaanbieder, omdat de zorgaanbieder waar je na je verhuizing naartoe bent gegaan zegt dat je silversplints zo slecht passen dat je nieuwe moet. En dat je dan je vorige zorgaanbieder een kans moet geven om ze te herstellen of nieuwe te maken, ook al zijn ze al twee keer aangepast (bij het leveren en omdat ik blauwe plekken had). En dat je dan nog vaker die reis zou moeten maken. Dat je het ov vermijd, vanwege het coronavirus en je alleen voor noodzakelijke reizen met het ov mag, maakt ze niets uit.
- Dat ik er weinig van merk , dus positief
- ik ben zeer tevreden
Een prima verzekeraar die doet wat hij beloofd, b.v. terugbellen
- Altijd vriendelijk
- Vaak lang wachten voor de telefoon opgenomen wordt
De dienstverlening kan echt beter. Hier valt absoluut winst mee te behalen.
Voor het overige zal ik niet snel van verzekeraar veranderen. De andere zorgverzekeraars bieden niet anders. Misschien de basisverzekering, maar hier denk ik overna.
- Bij extra gemaakte kosten (bijvoorbeeld voor medicatie) wordt je tijdig per e-mail geïnformeerd dat er genoemde bedrag zal worden geïncasseerd. Dit is wel prettig.
- Zeer slecht bereikbaar. Telefonisch contact is een drama. Klantadvies, ruim 15 minuten of langer wachttijd aan de telefoon. Uiteindelijk niet het bevredigende antwoord op je vraag krijgen. Verzocht wordt om opnieuw contact op te nemen met een andere afdeling waarvan je het telefoonnummer krijgt. Het niet verstaan van de Friese taal.
- App is slecht. Probeer maar eens een taxivervoerder op te zoeken....Inloggen verloopt via digid. Veel zoek en speur werk nodig om iets te vinden.
ieder jaar kijken we wat we nodig hebben en daarna gaan we vergelijken. Jammer dat er niet meer samenwerking is. Ieder jaar het zelfde liedje moet toch niet nodig zijn. Volgens mij moet het een stuk eenvoudiger gemaakt worden.
- Gewoon daar waar we voor gekozen hebben, en dat was goed.
- geen negatieve ervaringen.
Geen enkel probleem ondervonden, snelle respons bij vragen.