FBTO zorgverzekering reviews en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over PNOzorg zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over PNOzorg zorgverzekeringen.
Vergelijk alle verzekeringen van FBTO Of vergelijk met je huidige FBTO verzekering
Is FBTO je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over FBTO
Goede voorwaarden voor een scherpe prijs
FBTO was de voordeligste!
- Prima contact!!
Handelen declaraties niet volgens hun eigen beleid af. Bij niet gecontracteerde zorg zou je 70% van de (wat zij normale) kosten (vinden) betaald, echter zelfs dat krijg je niet. Daarnaast is wat zij normale kosten vinden, slaat nergens op ten opzichte van de wel verzekerde zorg. Bv. bij met contract wordt €5 betaald, maar bij geen contract krijg je 70% van €2.
- Er komt redelijk snel reactie op een declaratie.
- Het is te veel gedoe om het geld te krijgen waar je recht op hebt volgens de verzekering. Hele discussie en snappen hun eigen regels niet.
- Tweemaal via chat contact gehad met een vraag en daarbij goed, beleefd en snel geholpen.
- Goed overzicht wat er vergoed werd
- Tand verzekering en ik mistte fysiotherapie
- De vlotte afhandeling
- Op dit moment weet/heb zo geen verbeter punten
- veel te veel vragen ze voor hun produkten
- simpel lagere kosten in rekening
- persoon heeft autisme en geen werk ( ik)
- Het verloopt soepel en als je er niks van merkt is het een teken dat er geen problemen zijn.
- Geen
- Duidelijk waarover het gaat. Informatie over stand eigen risico blijft actueel.
- Kontakt klantenservice was prettig, goed geholpen.
- Kreeg aanmaning met boete omdat ik drie maal een rekening had ontvangen via de mail en de rekening niet had betaald. Ik heb die rekening en aanmaningen niet gezien/ ontvangen. Het was handig geweest als ze dan een brief sturen, die mis je nooit. Uiteindelijk heb ik via klantenservice afgesproken dat ik alle rekeningen per post krijg.
- Snel contact te krijgen.
- FBTO heeft contracten met mijn zorgverleners dus de overstap verliep via Poliswijzer probleemloos. En de app is overzichtelijk en duidelijk. De declaraties indienen verliep ook zonder problemen. Dus ik ben dik tevreden over FBTO. Ook het mijn account gedeelte op de website is clean en overzichtelijk. Alles is makkelijk terug te vinden.
- Ik kan geen dingen bedenken welke beter kunnen. Echter een App voor de iPad zou een verbetering kunnen zijn. Dit inplaats van het gebruiken van de iPhone app op de iPad. Via de browser is het verder allemaal wel gelukt.
- Ik maak bijna geen gebruik van de zorg dus heb geen goed beeld over positieve of negatieve zaken.
- Misschien de tandartsverzekering iets goedkoper. T.o.v. een aanvullende verzekering is deze erg duur.
- Lekker simpel
- Ben tevreden zoals het nu is.
- Declaraties gingen makkelijk. Alles snel gegaan.
- Weet ik niet
- Misschien mijn eigen fout maar lees (in mijn geval) de polis heel goed. Ik kwam er pas later achter dat bijvoorbeeld kronen helemaal niet onder mijn aanvulling vallen.
- De zorgverzekering is heel smooth gegaan en alles naar tevredenheid.
- Als je met een vraag zit, dan moet je een bericht (ook via WhatsApp) sturen.
- Persoonlijk bel ik liever, puur vanwege het contact, eventueel meerdere vragen in 1 gesprek kan voeren, dan heb je sneller antwoord.
- Vandaar ik ook een 9 heb gegeven, de rest een 10.
- Geen problemen gehad. Ik kon naar het ziekenhuis waar ik wilde worden doorgestuurd. Declaraties daarvan gingen automatisch.
- Voor nu niks. Misschien bericht informatie of het wel of niet is gelukt. Heb geen contact gehad met de klantenservice dus geen idee.
- Extra apps, focus op gezondheid en leven
- ??
- In het algemeen prima verzekeraar, nog geen echte problemen tegen gekomen.
- Behalve voor spoedzaken, is de klantenservice niet telefonisch bereikbaar. Een telefonisch bereikbare klantenservice zou prettig zijn, maar maakt de verzekering ook duurder denk ik.
- Ik zou graag het eigen risico in termijnen willen kunnen betalen.
- Zelf niks in hoeven dienen
- weinig contact hoeven hebben gelukkig. alles verliep soepel
- prijs mag wel lager incl het eigen risico maar ja .....
- Snel en overzihtelijk
- Geen bijzonderheden
- Goede App
- Betere bereikbaarheid klantenservice
- Snelle reactie en ook per whatsapp bereikbaar
- Nog nergens tegenaan gelopen
- Duidelijke voorwaarden en communicatie
- Uitzonderingen beter voorop stellen
- Geen gezeur over de rekeningen en geld snel overgemaakt ook van tandarts
- Eindelijk helemaal niets een perfecte verzekering
- Nicks mis mee
- De goedkoopste blijven
- Duidelijke communicatie
- Snelle service
- Tandartsbehandelingen ruimer vergoeden
- Mijn verzoek tot annulering van mijn aanvraag voor een zorgverzekering bij FBTO, binnen de wettelijke termijn van 14 dagen wordt niet ingewilligd. FBTO stelt dat "mijn zorgverzekering" pas per 1 januari 2025 (dat is over 4 1/2 week) kan worden beëindigd. Ik heb helemaal geen zorgverzekering bij hen, ik ben voor 2024 elders verzekerd. Wat ik met hen heb is dat ik een aanvraag heb gedaan voor 2025 die ik na 4 dagen, binnen de wettelijke termijn van 14 dagen wil annuleren.
- Uiterst vreemd gedoe. Men wil mij kennelijk tot 1 januari 2025 vast houden en waarschijnlijk in december premie afschrijven. Deze gang van zaken is juridisch volkomen onjuist. Ik eis onmiddellijke annulering per 29-11-1024 van mijn aanvraag!
- Snelle afhandeling van declaraties
- Korte lijnen in communicatie via mail
- Duidelijke account pagina
- Telefonische bereikbaarheid.
- Ik heb geen enkel probleem gehad met afhandelingen van declaraties.
- Ik zou het niet weten.
- Je wordt ruimschoots op tijd geïnformeerd wanneer het eigen risico geïnd wordt. Overzicht is helder. Voor informatie bel ik liever en wordt dan duidelijk geholpen. Ze nemen de tijd.
- Wat mij betreft gaat het goed zoals het nu gaat.
- Alles wordt netjes afgehandeld en ik krijg op tijd bericht op welke datum en een afschrijving van mijn eigen risico gaat plaatsvinden. Verder vind ik het prettig dat FBTO op diverse manieren bereikbaar is.
- Geen
- Zeer snelle afhandeling, meestal binnen 1 dag
- Meenemen van ongebruikte vergoedingen naar nieuw verzekeringsjaar
- De prijs was voor mij het belangrijkste
- Ik mis de interactie met het bedrijf
- Alles verloopt soepel
- Klantenservice
- Alles netjes en snel geregeld,geen vreemde zaken. Laat contract gewoon doorlopen en stap dus niet over.
- De website van FBTO is duidelijk
- Modules aan en uit kunnen zetten gedurende het jaar. Dat kan niet meer toch?
- Overzichtelijke app.
- Prijs
- Ik heb geen zorgkosten gehad dus heb geen idee behalve dat de premie lager was dan bij de rest
- Nvt
- Makkelijk declareren
- Bij afsluiten bleek de vorige verzekering niet helemaal opgezegd te zijn. Dit heeft gedoe opgeleverd. Had beter gekund.
- Snelle reactie van klantenservice.
- Ik heb geen enkele negatieve ervaring.
- Na een behandeling in het buitenland heb ik ontzettend fijn contact gehad met de FBTO klantenservice.
- Ik vond het over het algemeen een beetje verzekering.
- Alles gaat tot dusver vlekkeloos!
- Geen verbeterpunten gevonden
- Geen reacties op al mijn medicatie kosten, ziektehuiskosten, hulpmiddelen etc. die doorberekend zijn aan FBTO. Dus al mijn kosten zijn gedekt door FBTO excl. eigenbijdrage van €385. Ook is er de mogelijkheid om het eigen risico en eigen bijdragen in maandelijkse termijnen te betalen.
- Geen idee
- Goede communicatie, inzichtelijk declaratiesysteem. Veel gecontracteerde zorgverleners
- Gewoon goed. Geen gekke dingen meegemaakt in het afgelopen jaar.
- In mijn geval niks. Tja de prijs maar daar heeft iedereen last van ;-)