ONVZ zorgverzekering reviews en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ONVZ zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over ONVZ zorgverzekeringen.
Vergelijk alle verzekeringen van ONVZ Of vergelijk met je huidige ONVZ verzekering
Is ONVZ je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over ONVZ
- Niets
- Stoppen met geslschtdelenvethalen over beste dekking en beste service en het verzekerden, als het puntje bij paaltje komt, volledig in de kou ye laten staan. Voor nu herft deze maatschappij voor mij meer weg van een oplichtersbende.
- Sinds mensenheugenis in het volle vertrouwen in de verzekeraar gestoken. Zonder ooit een hiaat in dat vertrouwen!
- Assuradeur ONVZ heeft zichzelf vergallopeerd met een marketing schijnvertoning, die resulteert dat haar polishouders nu wordt gedwongen de (non profit) stichting zelf voor de Intensive Care afdeling te moeten behoeden. Met gebrekkige robotisering en verschuiving van de eigen zorgplicht en daartoe behorende expertise, is het platform inmiddels overgeheveld naar de patienten, die zelf van hen afhankelijk zijn en aldus thans hun eigen zorgkosten mogen ophikken. Omdat ergens in hun 369 pagina's polisvoorwaarden op ondoorgrondelijke wijze wordt vermeldt dat je niet vergoed zal gaan worden. Als achteraf de robot uit lijfsbehoud dat heeft uitgedokterd.
- De noodlijn voor wanneer je in het buitenland bent is simpelweg onbereikbaar. Ik probeer ONVZ al uren te bereiken, maar tevergeefs, ik sta alleen maar in de wachtrij. Onbegrijpelijk en belachelijk!
- Communicatie en gevraagde informatie niet kwijtraken. Betere dekking ggz was altijd restitutie maar van het een op het andere moment worden niet gecontracteerde specialisten niet meer vergoed
- Gemak declaraties indienen
- Klantenservice is echt bedroevend.
- De illusie dat ik geholpen zou worden als ik verzekerd zou zijn bij onvz
- Zeer ontevreden over ONVZ de zogenaamde eerste klas zorgverzekeraar die belooft dat je een vrije keuze basispakket kan kiezen zodat je zelf kan kiezen waar je geholpen wil worden maar vervolgens weigert om iets te vergoeden maar ook nog eens weigert om te vertellen met welke organisaties ze dan wel samenwerken. En dat is mijn dankjewel na 32 jaar betalen! Neem nooit ONVZ!!!
- Een koude douche voor ONVZ Circa 50 jaar aangesloten bij ONVZ. Gelukkig nooit een ernstig probleem gehad , dus nagenoeg geen relevante declaraties. Voor het eerst nu tijdens mijn vakantie in het buitenland heel ziek geworden en met sirenes en zwaailichten naar het ziekenhuis gebracht. Alles zelf vooruit betaald. Niet nagedacht om een bonnetje te vragen. Was er ook nagenoeg niet toe in staat. Alle medische rapporten, onderzoeks- en behandel resultaten van de lokale artsen en van het ziekenhuis naar ONVZ opgestuurd MET de afschriften van de bankbetalingen. Dus met volledige bewijsvoering. Maar geen bonnetje, dan ook geen vergoeding , aldus ONVZ. Ook al lig je aan de hartmonitor en het infuus met alle doodsangsten vandien, dan heb je toch maar aan het ONVZ bonnetje te denken. Een koude douche voor ONVZ. Een dikke 3.
- Begrip , rechtvaardigheid, vertrouwen en loyaliteit.
- Als ik specifiek vraag of een bepaalde behandel-code vergoed wordt, dan krijg daarop geen antwoord. Enkel een vaag verhaal over alternatieve geneeswijzen. De strekking is dat als de behandelaar erkend is en dat ook op de factuur staat de behandeling vergoed zal worden.
- Op deze basis heb ik een aanvullende verzekering genomen. En wat blijkt nu mijn declaraties worden niet vergoed.
- Ik voel me om de tuin geleid.
- Voor wie het weten wil: 24101 wordt niet vergoed door ONVZ
- niks positief, je wordt niet geaccepteerd
- alles
- Gewoon een verzekeraar die dekt wat ze omschrijven. Prima medewerkers die meedenken en er wordt snel uitgekeerd.
- Ik mis een @ mail adres. Soms is dat heel fijn.
- Ik ben 25 jaar verzekerd bij ONVZ. In verband met ernstige rugklachten had ik een operatie nodig. In Nederland wachttijd van > 8 weken. In Duitsland 3 (!) dagen. Verwijzing door neuroloog in NL.
- Telefonisch bij ONVZ toestemming gevraagd: 'Stuur de papieren in, komt wel goed'.
- Twee dagen voor vertrek afwijzing per e-mail. Ze willen eerst een offerte van de kliniek en een behandelplan van de arts in Duitsland.
- Ik heb alle papieren ingezonden behalve concrete prijs-opgave van chirurg. Die zie ik pas als ik daar ben. Er is wel een globaal tarief bekend, maar dat is niet voldoende.
- Kortom, ze laten me stikken. Regeltjes zijn regeltjes. Geen greintje mededogen.
- Al twee jaar bij onvz verzekerd. Dit jaar een dure verzekering afgesloten omdat we wisten dat er een operatie zat aan te komen. Maar omdat het ziekenhuis in oktober vorig jaar heeft gebeld om een afspraak te maken, vergoeden ze niks. Want dan valt het onder de verzekering van vorig jaar.... Terwijl de operatie dit jaar is. Deze kleine lettertjes staan niet in het overzicht met vergoedingen op hun site. Niet transparant dus en zeer slechte service.
- Al jarenlang verzekerd bij ONVZ. Alles goed, totdat je contact hebt met het servicecenter. Dan merk je dat je niet te maken hebt met een eersteklas zorgverzekeraar, maar met een derderangs afdeling met incompetente medewerkers. Van privacywetgeving hebben zij geen kaas gegeten, bedienen zich van onbeschoft gedrag en de klachtenafdeling is niet onafhankelijk. Dus staar je niet blind op excellent en eersteklas, want wat ik bij ONVZ heb meegemaakt lusten de honden geen brood van.
- In het verleden nooit problemen ervaren.
- Dit jaar problemen met verstrekking geneesmiddelen. Het geneesmiddel dat door de cardioloog is voorgeschreven, werd altijd vergoed. Dit jaar wordt de declaratie van de apotheek voor dit geneesmiddel niet meer uitbetaald. Het betreft een geregistreerd geneesmiddel, dat onder de dekking van de TopFit-polis gewoon vergoed zou moeten worden. Contacten hierover via de chat, geven verschillende antwoorden. De ene keer wordt gezegd dat het geneesmiddel gewoon onder de basisdekking valt en de andere keer krijg ik te horen dat het zelfs niet onder de TopFit-polis valt. Deze bemoeienis met de medicijnverstrekking van ONVZ valt mij erg tegen, want dat was juist de reden om niet voor een naturaverzekering te kiezen maar voor de restitutiepolis van ONVZ.
- Nothing so far
- the most terrible customer support I've ever had. Takes several months to process the application and at the end it just cancels because of their own error. When you try to solve it you'll be just put literally on hold and nobody will try to help you.
- Niks
- Ik betaal 249.99 per maand voor mijn zorgverzekering en aanvullend+ kinderen. Ik krijg NIKS vergoed bij Onvz. Sterker nog: ze nemen de telefoon pas op als je ong 15 min. in de wachtrij hebt gestaan!
- Onvz adverteert met ruime vergoedingen maar er is niks ruims aan! Vreselijke verzekeraar!
- De afhandeling van de ( buitenlandse) declaraties
- Soms een beetje weinig kennis van de medewerkster aan de telefoon
Hier zeker niet uw zorgverzekering afsluiten.
- Niets.
- Over de diverse afhandelingen van nota’s.
ONVZ had een zgn verhaal service. Wat is dit? ONVZ bood ‘zakgeld’ aan om mij een advocaat te laten contracteren om bij letselschade na ongeval schadevergoeding te claimen. Klinkt goed. ONVZ heeft “keuzevrijheid” hoog in het vaandel staan maar niet bij de verhaal service! Je krijgt verplicht een door hun uitgekozen advocaat aangereikt voor dit ‘zakgeld’. helaas werkt dit advocatenkantoor niet alleen voor slachtoffers en dit maakt alles uit! (Ervaring bij dit kantoor). Zou je later willen overstappen naar eigen keuze advocaat? Dan ben je de klos want dan bestaat de eerste factuur uit “inlezen in dossier”. De verhaalservice lijkt een super gebaar van de ONVZ maar brengt je veel verder van huis. Wees gewaarschuwd beste lezer.
- ONVZ was in het verleden een verzekeraar die reclame maakte voor goede alternatieve dekking EN dit ook nakwam. Een mens bestaat uit 1 geheel en alternatieve zorg is hier op gericht. Door gebruik van Alernatieve zorg maakte ik geen gebruik van andere zorg:-)
- ONVZ haar paradepaardje maarrrrrrr ...................
- ONVZ wil liever winstgevend zijn dan alternatieve zorg bieden?
- Dit paradepaardje is het paard van Troje geworden. ONVZ doet nog steeds mee met alternatieve dekking. Let op!!! De dekking is afgelopen 3 jaren beperkt tot 1/4 deel van wat het was ! Vandaag moet je ook nog een trap hoger op schuiven voor een fatsoenlijke dekking voor alternatief dus 200 euro meer per jaar, enfin, maar hiervoor moet je toegelaten worden en dat doet de ONVZ natuurlijk niet! Ook niet als je al jaren lid bent van hun club. Ook niet als je alleen maar alternatief verbruikt en verder gezond bent! Anders verbruikt de klant en nu wordt het HUN winst. De ophaalbrug omhoog maar wel ‘Alternatief’ als paradepaardje blijven gebruiken?
Helemaal goed
- Altijd behulpzaam.
- nergens
Goed de voorwaarden lezen en bij verandering van polisvoorwaarden helemaal. Je denkt dat je ergens voor verzekerd bent, maar dat kan na 1 jaar zo maar anders zijn!
- Declaraties makkelijk in te dienen
- Afhandeling van declaraties.
- Bij vragen kom je altijd bij een algemene service desk terecht welke alleen standaard antwoorden kan geven. De verantwoordelijke afdeling kun je niet bereiken, ofwel nogal schimmig en afstandelijk. Coulance doen ze niet aan, ook al ben je jaren trouw aan hun . Hele slechte ervaring rijker.
Ieder jaar overweeg ik over te stappen vanwege hoge premie. Tot voor kort nam ik deze op de koop toe voor goede kwaliteit. Helaas overweeg ik nu over te stappen en zal mijn werkgever (collectief verzekerd) op de hoogte stellen van onze slechte ervaringen.
- In voorgaande jaren de voorlichting indien nodig. Ook zorgconsulent van toegevoegde waarde.
- Helaas is met verdwijnen van gedrukte versie vergoedingen ook de duidelijkheid bij mij maar zeker ook bij eigen personeel verdwenen! Dit kost ons nu 500 euro bij vergoeding van hoortoestellen.
Onredelijke beslissing van deze verzekeraard. Klaarblijkelijk ziet deze verzekeraar liever nieuwe klanten die beloven geen beroep op hun verzekering te doen.
- Niets
- Administratieve chaos en discutabel beoordelingsbeleid. Na aanvraag via de computer van nieuwe verzekering bleek dat de invulde vragen voor het afsluiten van een aanvullende verzekering Optifit en Tandfit C niet meer vindbaar waren. Ondanks dit punt is er voor ONVZ wel reden om onmiddellijk de oude verzekering op te zeggen terwijl nog geen acceptatie op de aangevraagde aanvullende verzekeringen is gedaan. Na diverse telefoontjes een nieuwe vragenlijst ontvangen en naar waarheid ingevuld. Hierna verbijstert over beslissing dat een van de te verzekeren personen is afgewezen voor de aanvullend verzekering omdat op één van de vragen is ingevuld dat mogelijk binnen drie maanden gebruik wordt gemaakt van alternatieve geneeswijze, en ook het beschikken over een 'kroon' in het gebit van enkele jaren oud. Wat een teleurstelling. Na een telefonisch gevraagde toelicht besloten om alle aanvragen stop te zetten en de machtigingen in te trekken.
Ik twijfel om toch over te stappen gezien de hoge premie
- Nooit geen gezeur, alles gaat zoals ik verwacht dat het gaat.
- Flinke premieverhoging wederom