Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op Poliswijzer.nl helpen we jou ook te besparen op je (zorg)verzekering!
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Zorgverzekeringen vergelijken
Univé

Univé zorgverzekering reviews

Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Univé zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over Univé zorgverzekeringen op Poliswijzer.nl.

Vergelijk alle verzekeringen van Univé Of vergelijk met je huidige Univé verzekering

Is Univé je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere mensen.

Klantervaringen over Univé

2
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Efm 17-8-2024 - 19:19

  • Al jaren Unive klant. Declareer nooit iets. Heb ik een zorg nota Huisarts Italië. Aanvullend en reisverzekering. Wordt het niet vergoed omdat de nota in het Italiaans is. Die beste man kon amper Engels. Nota farmacie erbij ( 15 euro) met bon waarop duidelijk staat wat er gekocht is. Dat zal ook wel op nota staan un het Italiaans. Wordt het NIET vergoed. Ik dacht dat het een grapje was. Te erg voor woorden
4
  • Algemene tevredenheid: 4
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 8
J.J. van den Houten 26-7-2024 - 17:00

  • De telefoon werd beantwoord, nou ja, er was iemand aan de andere kant van de lijn.
  • Zéér vervelende ervaring met servicemedewerker.
  • Deze was geheel niet bereid mee te denken met het probleem en verviel iedere keer weer in hetzelfde riedeltje dat zij mij niet kon helpen.
  • Ook wilde zij onder geen beding antwoord geven op mijn vraag bij wie ik dàn moest zijn voor het opvragen van mijn eigen persoonlijke adresgegevens. Deze kon ik nergens verifïeren ook niet door het via DIGI-D inloggen op 'mijn gegevens'.
  • Voor mij was de druppel om deze kolom te schrijven de mededeling dat we nog maar 7 minuten de tijd hadden voordat de helpdesk (om 18:00 uur) zou gaan sluiten.
  • Het is toch ongehoord dat je nergens kunt zien welke Naam en Adresgegevens Unive van mij in haar systemen gebruikt zonder dat ik dat zelf mag inzien?
  • Voor mij zou een verbetering zijn als iemand mij kan vertellen waar ik deze gegevens kan bekijken.
3
  • Algemene tevredenheid: 4
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 6
Danielle Caron 3-6-2024 - 06:39

  • De ondeskundige medewerkers van klantenservice zijn wel vriendelijk.
  • Het inzien van de details van zorgfacturen. Op de factuur staat per declaratie een 'notadatum' vermeld, die niet terug te vinden is als je daar de details online van wil inzien. Dat blijkt dan - in een overigens idioot smal uitklapschermpje aan de zijkant van het beeld - de 'behandeldatum' te zijn. Hou dan in vredesnaam dezelfde formulering aan, voor dat wat hetzelfde is! Ook het opvragen van medicatieoverzichten tbv terugbetalingsregelingen is een ramp. Die kun je niet zelf downloaden, maar daar moet je de klantenservice voor bellen, waarvoor je steeds heel lang in de wacht staat. Ook weten medewerkers niet wat de gangbare procedures zijn. De een zegt dit, de ander dat. De eerste keer kreeg ik een overzicht met medicatie van het jaar 2023, terwijl ik 2024 heb opgevraagd. De daaropvolgende keer zou het binnen 24 uur in mijn inbox van Unive staan. Niet dus. Weer gebeld, derde keer heel lang in de wacht. Medewerker moest alles heel lang checken. Volgens deze medewerker krijg ik geen overzicht in mijn inbox, maar per post. Binnen 10 (!) werkdagen. Ze maken het je heel erg moeilijk om aan je eigen gegevens te komen. Ik ga eens op onderzoek uit of er andere verzekeraars zijn waar dit wat minder ingewikkeld is, want dit kost me verschrikkelijk veel tijd en moeite. Dat moet toch anders kunnen, zelfs met die idiote regels van de AVG.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Jongsma 24-4-2024 - 10:56

  • Niets
  • alles en beter opgeleid personeel die weten waar ze over praten en geen verkeerde dingen doen zoals verkeerde alg voorwaarden sturen eoid
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Rafael 23-4-2024 - 06:17

  • Nothing
  • Terrible service.
  • The people on the phone were rude, unhelpful and willing to help.
  • Terrible service in the call for legal advice. The person on the phone didn't speak english well. The person on the phone sounded rude and aggressive in their words and tone of voice. The person seemed irritated that I didn't speak dutch. The person on the phone was irritated when I asked them to transfer me to someone else that speak english better. The person refused to transfer me to someone else and told me to call again when I was waiting for someone to pick up the call for almost 20 minutes. The person on the phone was rude and unhelpful and didn't provide any guidance for the problem I presented to them. They refused to help me at all.
  • I reported this poor experience to Univé and their answer was equally terrible.
  • They told me in their email answer that "they tried to speak English as a courtesy" and that I should hire a translator to talk to them for me. This is a form of structural racism that by not speaking dutch, an insurance company neglects to give me access to their legal advice that I'm paying for.
1
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Valeria 4-3-2024 - 08:31

  • Ik was op vakantie in Portugal, en kreeg daar bijholteontsteking met koorts.
  • Ik ging naar de plaatselijke huisartsen post bij een ziekenhuis.
  • Ik kreeg daar na een kort onderzoek antibiotica voorgeschreven.
  • Ik ga vervolgens met de nota van de arts en de antibiotica naar de Unive.
  • GEEN VERGOEDING.
  • Er moet eerst een vertaling plaatsvinden door ern beëdigd vertaler.(a 230 euro).
  • Portugal is een Europees land. Ik heb een verzekering die ook daar geldig is.
  • Vervolgens willen ze een compleet verslag van wat er gebeurt is in het ziekenhuis en waarom.
  • Daar gaat men altijd naar de eerste hulp, en niet naar een huisarts.
  • Denk hieraan voordat je een verzekering afsluit bij de Unive.
  • Ik vindt het een schande.
2
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 2
hannekevangoor 22-2-2024 - 19:10

  • Geen positieve ervaring
  • Alles
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Simone Alberts 28-12-2023 - 10:07

  • Aansluiten bij de verzekering verliep makkelijk. Ik kon op het kantoor alles goed regelen ik ben geholpen door een Aardige medewerkster.
  • Zeer slechte ervaring met deze zorgverzekeraar op meerdere gebieden. Onterecht zorg weigering ondeskundig personeel en de site die niet naar behoren functioneert. Slecht bereikbaar.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Dirk-Jan 3-11-2023 - 10:19

  • Niets!
  • Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en volledig afgekeurd op me 31e, doordat ik ben aan aangereden met veel te hoge snelheid door een oudere dame die zat te appen achter het stuur welke verzekerd bij Univé. Ik ben mijn Gezin, Eigen Woning, Eigen bedrijf en leven kwijt en zit daar bovenop nog even torenhoge schulden zowel privé als zakelijk. Univé gaat letterlijk over lijken, onmenselijk hoe je word behandeld. Ookal claimen ze dat je de vruchten van hen plukt en ze zonder winstoogmerk werken, ze zijn enkel maar op je geld uit. Al 4 jaar strijd en ellende! DIT GUN JE NIEMAND! EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Yusuf 20-10-2023 - 13:52

  • Als je een klacht indient word het goed op gepakt!
  • Nooit voor dit bedrijf gaan.
  • Er worden dingen beloofd en word niet na gekomen ze doen er alles aan om het voor je te verzieken.
  • Klanten service is drama niemand is ggoed opgeleid, ze dolen leterlijk met je.
5
  • Algemene tevredenheid: 4
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 5
  • Prijs/kwaliteit: 9
Monique 20-9-2023 - 12:00

  • Mijn koffer twv € 319.00 komt kapot aan op de bagageband ..
  • Koffer is 4 jaar oud en 3 keer mee op reis geweest .
  • Unive wilde € 29.80 uitkeren .
  • Wat een belediging !!
  • Kan daar toch geen koffer van kopen .
  • Hou maar zei ik ...
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Michel 22-8-2023 - 15:01

  • Wij hebben schade; de afhandeling hiervan duurt al bijna 3/4 jaar en in plaats van de, door meerdere bedrijven, afgegeven offertes van ongeveer 3300 tot 3500 euro schade, heeft Unive het op zichzelf genomen om een bedrag van 2250 euro, waar wij het niet mee eens waren, uit te keren;
  • Aangezien wij het hier niet mee eens zijn, hebben wij contact opgenomen met Unive, die ons wist te vertellen dat wij een contra expertise kunnen inschakelen, maar dat dit wel 500 euro kost.... Dafuque?? Dit is tegen de huidig geldende wet en regelgeving in!!! DE VERZEKERAAR DIENT DE KOSTEN TE BETALEN VOOR EEN CONTRA EXPERTISE.
  • Unive houdt zich duidelijk, en dit is opgenomen, niet aan de wet. Ik ben nu, op dit moment, aan het bellen met mijn rechtsbijstand verzekerling, want hier ben ik voorlopig niet klaar mee!
  • Daarnaast ga ik dit per ommegaande aanhangig maken bij Kifid!
  • Stelletje criminelen!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
kurt 1-8-2023 - 13:46

  • niks
  • telefonisch goed bereikbaar zijn en mensen niet uren laten wachten
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Nazim 10-7-2023 - 14:47

  • Niets
  • Alles
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Diederik 27-6-2023 - 14:09

  • Niets
  • Telefoonservice
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Eddy van doorn 5-4-2023 - 08:23

  • Niks
  • Alles
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Max 23-2-2023 - 19:46

  • Niets
  • Hele verzekering draait om geld.
  • Heb me motor geschorst maar mijn vrijwaring is niet bij hun aangekomen.
  • Vervolgens kom ik 4 maanden later achter dat ik het nog steeds betaal.
  • Dus ik heb ze gemaild met bewijs van de vorige mail. Maar spijtig willen ze het niet met terugwerkende kracht terug storten.
  • Ze draaien alleen maar om geld incasseren maar terug betalen ho maar.
  • Geen aanrader ben zakelijk en prive bij hun verzekerd. Ik gooi alles eruit. Beter andere verzekering zoeken.
8
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Kapma 26-1-2023 - 20:27

  • Makkelijk om over te stappen
  • Kan ik niet zeggen omdat ik net ben overgestapt
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Univé aan
Han Braam 24-1-2023 - 11:58

  • Overstappen zonder problemen.
  • Geen Mening.
5
  • Algemene tevredenheid: n.v.t.
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 5
  • Prijs/kwaliteit: 5
Louise 24-1-2023 - 11:38

  • Beter bekijken met een buitenlands contract met een ziekenhuis. Ik woon op de grens met België. Het AZ Zeno is op 10 min afstand maar jullie hebben geen contract met hun. Wel met Brugge en Oostende. Ziekenhuizen die veel verder in België staan. We worden hier door de huisartsen verwezen naar het AZ Zeno ziekenhuis in Knokke.
8
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 7
Ik raad Univé aan
HM blom hendriks 24-1-2023 - 11:37

  • Ja goed geholpen
  • Dat weet ik niet ik zit er net
6
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 6
Herman 24-1-2023 - 10:14

  • Tot op heden nog geen zaken gedaan met Univé, dus ik heb over bovenstaande vragen nog niet echt een mening.
  • Tot op heden nog geen zaken gedaan met Univé, dus ik heb over bovenstaande vragen nog niet echt een mening.
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Univé aan
Lesley 24-1-2023 - 09:52

10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
Nico 30-11-2022 - 19:56

  • ik ben uitermate tevreden met mijn zorgverzekering bij Univé en dan heb ik ook nog eens de aller goedkoopste basis verzekering , en ook voor mijn aanvullende goed en ook voor tandarts goed , ik ben hartpatiënt en heb al heel wat behandelingen en ingrepen gehad en heb hier nooit geen problemen met betalingen gehad , dus tot zover ben ik zeer tevreden met Unive en zal ik ook niet overstappen want de prijs is goed en voor mij zijn de voorwaarden ook goed
  • zou het niet weten
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
Erik 28-9-2022 - 09:14

  • Het begrip, de soepele medewerking en de geboden oplossingen bij de 1e afgebroken vakantie. Ook de declaraties werden snel vergoed. Daarnaast een mooie bos bloemen gekregen op de verjaardag die in de 2e geannuleerde vakantie viel.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Carla 22-8-2022 - 13:23

  • Alle verzekeringen goed behalve de zorgverzekering
  • Ze moeten de klanten goed van te voren inlichten wat wel en wat niet vergoedt wordt.
  • Wij zitten nu met een extra financiële post van ruim €1200,00 die niet vergoed wordt na het niet goed uitleggen hoe de vergoeding van mijn implantaat in zijn werk gaat.
  • We zijn meerdere keren van te voren op kantoor geweest om ons in te laten lichten wat wij moesten doen om er voor in aanmerking te komen. Blijkt achteraf helemaal niet zo te gaan zoals Univé had aangegeven en wordt er niets vergoedt. Nu komen ze met €125,00 compensatie…stelletje oplichters…nu zeggen ze dat niemand op kantoor Heerhugowaard weet hoe het wel werkt…we gaan goed nadenken of we hier volgend jaar nog wel bij verzekerd willen blijven .
10
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
GIlbert Tavenier 3-8-2022 - 12:58

  • Onze ervaring is met de doorlopende reisverzekering van de andere onderdelen hebben we (nog) geen ervaring.
  • TIjdens onze vakantie (2022) kwam mijn vader in het ziekenhuis 2 dagen nadat wij vertrokken. Anderhalve week later overleed hij daar, enkele dagen voor wij weer terug zouden komen.
  • Zelf had ik er nooit aan gedacht maar de uitvaartbegeleider wees mij op de mogelijkheid een deel van de reissom wellicht op de doorlopende reisverzekering te verhalen.
  • De dame op de chat (telefonisch kon ik even niet aan) was ontzettend meelevend en vriendelijk.
  • Ik kreeg een paar vragen: begindatum vakantie, wanneer mijn vader in het ziekenhuis kwam, wanneer hij overleed, tot hoe lang de vakantie duurde, waar ik verbleef en wat de reissom was. Vrijwel direct kon ze mij melden dat ze diezelfde dag nog de volledige reissom over zou maken.
  • Ik was verbaast, het haalt mijn vader niet terug maar de vakantie was natuurlijk wel gewoon klaar. Ze zei nog misschien over een tijdje toch nog met de kinderen lekker even weg. En gelijk heeft ze dat gaan we ook doen.
  • Dikke pluim voor een menselijke afhandeling.
  • Ik heb geen verbeteringen.
6
  • Algemene tevredenheid: 5
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 4
  • Prijs/kwaliteit: 7
R. Westera 3-8-2022 - 08:29

  • Een beetje meedenken. Bij het aanvragen van een zorgpas voor mij en mijn partner, blijkt dit alleen mogelijk voor mij. Mijn partner zal zelf moeten bellen. E.e.a. ivm de privacy. Ik vraag geen gegevens ik geef alleen gegevens. Een buurvrouw die naam, geboortedatum en voorletters noemt zal het dus wel lukken. Wat een flauwekul!!!!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Rijnsent 13-7-2022 - 16:16

  • Niet veel beloven tot het op uitbetalen komt...
  • Beloftes nakomen
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
Familie Boiten 13-7-2022 - 12:47

  • In tegenstelling tot de vele negatieve ervaringen die ik lees wil ik echter een hele positieve delen. Na een ongeval in het buitenland van mijn vrouw contact gezocht met de Unive alarmcentrale. In grote tegenstelling met de alarmcentrale van de zorgverzekeraar (ANWB alarm centrale) waar wij iedere keer lang in de wacht stonden en alleen maar te horen kregen dat het druk was en dat er een wachttijd was werd ik bij de Unive alarmcentrale iedere keer redelijk snel te woord gestaan.
  • Ik heb iedere keer goed contact gehad op een vriendelijke en begripvolle manier. De noodzakelijke repatriering is perfect geregeld en ook uitgevoerd. Een week nadat we thuis waren werden we verblijd met een prachtige bos bloemen.
  • Ook zijn andere kosten na weer een heel positief contactmoment zeer snel vergoed door de reisverzekering.
  • Kortom: Wij zijn heel blij bij Unive verzekerd te zijn en geven ze een grote pluim en een dikke 10!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Arne Noordegraaf 3-6-2022 - 15:24

  • Niets
  • Meest onprofessionele verzekeraar van Nederland, gebeld voor inboedel, terugbel afspraak gemaakt omdat er geen personeel met kennis van zaken aanwezig is, nooit terug gebeld, opnieuw telefonisch contact opgenomen, word ik in de wacht gezet, vervolgens wordt er door Unive opgehangen na 10 minuten en nooit meer terug gebeld. Daarna heb ik nogmaals contact gezocht voor de aanvraag van een inboedelverzekering, dit zou eerst wel mogelijk zijn, dan toch weer niet, dan toch weer wel, dan toch weer niet, totdat men foto's wilt ontvangen van de buitenzijde van mijn huis, terwijl de inboedel verzekerd moet worden. Foto's verstuurd, terugkoppeling blijft uit, opnieuw contact gezocht, er word aangegeven dat de afdeling het druk heeft en terugkoppeling binnen een week volgt, na een maand nog steeds geen terugkoppeling, opnieuw contact opgenomen, om uiteindelijk een email te krijgen van Unive waar ik word aangesproken met een andere naam en er beweerd wordt dat ik mijn zorgverzekering wil opzeggen bij Unive, terwijl deze elders verzekerd is. Teveel onprofessioneel en schadelijk gedrag.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Anoniem 3-5-2022 - 10:26

  • Eerst alles prima
  • Je kunt hier wel een snelle motor verzekeren van 200 pk. Maar geen buggy van 30 pk????
  • Slaat nergens op
4
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 5
  • Klantenservice: 3
  • Prijs/kwaliteit: 5
Letty vd Horst 26-4-2022 - 15:20

  • Al jaren aangesloten bij Unive zorgverzekering. Blijkt na vele telefoontjes van mij ,5x keuzemenus te horen gewoon foute informatie te worden gegeven. Mijn zorgverzekering staat niet in het systeem omdat er geen koppeling is met VGZ die eigenlijk de zorgverzekeraar is. Dus daarom kan ik de app niet gebruiken. Wordt eerst doodleuk 2x verteld dat ik de verkeerde app hen. Schandalig, wat een slechte organisatie en communicatie. Voor mij nooit meet Unive.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
WZ 19-3-2022 - 10:48

  • Niets
  • Wij zitten vanaf 18 februari na de storm met een open dak en unive en schade expert lenkeek weigeren om een noodreparateur te sturen. Omdat unive geen tijd heeft (laat 14 dagen ook niets horen) wordt het schadeherstel teruggeschoven naar ons maar wordt een door mij ingeschakelde hersteller op voorhand niet vergoed door unive. Maar wordt er even bijgezegd, u bent wel verantwoordelijk om gevolgschade te voorkomen. De vorige keer werd er 's nachts nog een reparateur gestuurd.
10
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
Marcel 3-3-2022 - 07:55

  • Na de storm op 18 februari en de schade aan mijn zonnepanelen heb ik dat dezelfde dag nog gemeld. De volgende dag, op zaterdag, reageerde Unive en op dinsdag kwam de expert al op bezoek, die de schade eerlijk beoordeelde. Een paar dagen later had ik de eerste betaling al binnen en de tweede betaling zal ook snel komen nadat de schade gerepareerd is. Zeker in de hectische tijd na de heftige storm, ben ik dus zeer tevreden over de afhandeling door Unive.
  • niets
2
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
P.P. Schermers 27-12-2021 - 15:08

Afrader!!

  • weinig
  • Zojuist na jaren een (te dure) aansprakelijkheids- en rechtsbijstandsverzekering opgezegd. Dame aan de telefoon was totaal nonchalant en onverschillig. Ik mocht als administrateur voor de zaak niets doen "want ik had geen getekende machtiging".
  • Op de vraag waarom de opzegging was werd verder niet doorgevraagd na mijn vrouw's antwoord over te duur en slechte dekking. Ook de assistentie die we ooit inriepen voor rechtsbijstand werd zeer inqdequaat afgehanddeld.
  • Het ontbrak ons domweg aan tijd om een andere verzekeraar te vinden, anders waren we al lang weg geweest.
  • Afrader!!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Lijn 23-12-2021 - 09:39

  • Je komt niet in contact met unive: de chatbot op de site verbindt niet door met medewerkers wegens drukte, telefoon is enorme wachttijd, en er is geen mogelijkheid tot chat of email of terugbelverzoek.
  • Reisvaccinaties worden volgens de polis volledig vergoed bij gecontracteerde zorgaanbieders, zelfs de GGD én het reizigersvaccinatiecentrum zijn niet geonctracteerd, dus in de praktijk kun je nergens terecht om je reizigersvaccinaties vergoed te halen.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Robert Valkering 10-11-2021 - 15:20

Leuke reclame maar de menselijke maat is verdwenen.

  • Na 25 jaar laat Unive mij voor de tweede keer in de steek met hun rechtsbijstandverzekering. Afdeling klachtenbehandeling doet alleen maar aan pappen en nathouden nadat ik had aangegeven mijn klacht te delen. Unive is geen haar beter dan verzekeraars met winstoogmerk. Komen met niets en doen niet eens hun best op wat water bij de wijn te doen.
  • Niets op met de klant en staan niet open om ook maar iets te vergoeden.
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
John Jacqx 4-11-2021 - 12:45

nee, gewoon doen

  • Alles. Snelle afhandeling declaraties en meedenken.
  • n.v.t.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Karin Godijn 29-10-2021 - 11:11

GA NIET NAAR UNIVE VOOR EEN ZIEKTEKOSTENVERZEKERING!

  • NIETS
  • Ik ben op 14 juli de basisverzekering uit gezet wegens geen woon of verblijfsplaats. ditis onjuist
  • Geen navraag gedaan bij persoonsregistratie, geen uitschrijvingsbewijs gestuurd door UNIVE.
  • Wel heb ik alle premies betaald en ik kwam erachter op 30 aug via de apotheek waarik medicatie ophaalde.
  • Ik kreeg te horen: Sinds 14 juli bent u niet meer verzekerd. Ik heb dus 1,5 maand onverzekerd rondgelopen zonder dit te weten EN voor juli en aug is er evengoed premie afgeschreven zonder verzekerd te zijn!
  • IK WIL HIERBIJ IEDEREEN OPROEPEN/WAARSCUWEN: NEEM GEEN ZIEKTEKOSTENVERZEKERING BIJ UNIVE! HET ZIJN SCHOFTEN!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Amir 7-8-2021 - 08:12

Niet bij unive aansluiten.

  • Niks, doen wat ze zelf willen.
  • Alles service,afhandelen
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
Géke Pinxterhuis 29-7-2021 - 10:33

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Joop 1-6-2021 - 15:40

  • 40 jaar geleden was het een goede verzekeraar.
  • NU => Waardeloos
  • 1]
  • Sterilisatie vergoeding van € 275,= is mij door de neus geboord, want iedere keer moest ik weer een andere/nieuwe code aan hun doorgeven. Ze hebben het zo lang gerekt dat het te laat was en ik niets meer vergoed kreeg.
  • 2]
  • Univé heeft zich NIET ingezet voor mij als cliënt toen ik een houtsplinter in de keel kreeg bij de chinees, die in het ziekenhuis verwijderd moest worden. Gevolg een voor een verpeste avond was een schijntje.
  • 3]
  • Bij een schade aan de auto, veroorzaakt door een medeweggebruiker, moest IK alles bewijzen. Als de tegenpartij zei dat ik schuld had, werd die mededeling alleen maar aan mij doorgestuurd en Univé deed er NIETS mee!
  • 4]
  • Het verzekeringspakket is heel erg ondoorzichtig. Als leek niet te volgen.
  • 5]
  • Het medeleven van de klanten service is gigantisch hoog, echter daarna tel je niet meer mee. Iets doen met de informatie; ho maar!
  • 6]
  • De site:
  • - Ondoorzichtig
  • - Je moet op de hoogte zijn van alle medische terminologie, want anders snap je er niets van!
  • - Het opzoeken met wie Univé een afspraak heeft, is onbegonnen werk.
  • - Laat staan de vergoedingen opzoeken waar je voor in aanmerking komt.
  • - Gespecialiseerde hulp wordt bijna nooit vergoed, want dat is te duur voor hun.
  • - Het inloggen is dermate moeilijk gemaakt dat het inloggen bij de belastingdienst een eitje is.
  • 7]
  • Privacy:
  • Deze is erg ver te zoeken!
  • Het verwijderen van een telefoonnummer wordt door Univé NOOIT gedaan! Ze zeggen dat het verwijdert is, maar het wordt in het systeem bewaard voor altijd!
  • Ze zijn ook NOOIT te beroerd om je op te bellen als je op vakantie bent in het buitenland voor RECLAME.
  • DUS OPPASSEN WELK NUMMER JE DOORGEEFT!!!!!
  • 8]
  • Deze maatschappij wil zich toeleggen op de particulieren sector. HOE DAN?????
3
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 3
  • Klantenservice: 5
  • Prijs/kwaliteit: 1
P Schipper 11-5-2021 - 07:39

  • Telefomnisch bereikbaarheid
  • Ik heb een 3 sterren polis bij Zorgzaam
  • Al jaren krijg ik op voorschrift van de arts een medicatie van het merk Samdoz. Plots besluit Zorgzaam dat deze niet meer wordt vergoed en dat ik maar een ander merk moet nemen waar ik niet goed op reageer ! Te triest voor woorden voor zo'n dure verzekering ! Volgend jaar overstappen dus !
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
Pauline Stouten 9-4-2021 - 20:14

Fijn contact, goed bereikbaar. Niet duur.
Ben zeer tevreden.

  • Telefonische goed bereikbaar. En het word meteen geregeld. Zijn niet duur en geven goed advies.
  • Auto verzekering is te duur.
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 7
  • Prijs/kwaliteit: 1
Laurens v W 7-4-2021 - 15:02

  • Niets.
  • Ik stap ieder jaar over naar een andere zorgverzekeraar dus kan goed vergelijken. Afgelopen december ben ik overgestapt naar Univé. Univé kwam als meest gunstig uit de bus in de afweging tussen behoeften/kosten. In het vervolg moet ik toch ook de klantervaringen mee gaan nemen. De digitale voorzieningen van Univé werken constant in hun geheel niet en als ze wel (deels) werken, loopt het zó slecht allemaal. Ook de vergoedingen zijn onduidelijk. GGD Limburg-Noord (i.v.m. een vaccinatie) stond in het overzicht als gecontracteerde partij, maar later bleek dit slechts voor bepaalde behandelingen het geval te zijn. Dit soort regelingen i.c.m. de slechte digitale infra zorg ervoor dat het verzekerd zijn bij Univé een totaal onoverzichtelijke situatie oplevert. Ik zou dit niemand aanbevelen!
3
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 3
  • Prijs/kwaliteit: 1
Hindrik Tijsseling 4-4-2021 - 07:24

wees coulant en denk niet altijd in regels

  • sinds 6 jaat bij Unive en perfecte service en advies
  • wij zijn 6 jaar geleden overgestapt en alle polissennaatr Unive. Wat toen nog geen geschil is, is 1 jaar geleden een geschil geworden echter de afspraak waar nu het geschil over is is 15 jaar geleden gemaakt en daar de polis pas 6 jaar is worden we niet door de rechtsbijstand verzekering geholpen. jammer.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Susanne 31-3-2021 - 14:45

  • Niets
  • Als ik 0 sterren kon geven dan had ik dat gedaan.
  • Super slechte ervaring met Unive gehad met mijn autoverzekering.
  • Iedereen kan zomaar een foto maken van elk voertuig en zeggen dat deze bestuurder schade heeft aangericht. Je kan dus zomaar geld pakken bij de tegenpartij! Ik moest maar bewijzen dat ik niet op de locatie ben geweest waar de zogenaamde schade plaats gevonden heeft. Schandalig! Aan hun rechtshulp heb je al helemaal niets. Het enige wat zij willen doen is het dossier zo snel mogelijk sluiten.
  • NOOIT meer Unive.
5
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 8
H. Kelder 9-3-2021 - 17:44

  • Tot 31 december 2020 was ik erg tevreden. Wat er vanaf 1 januari 2021 veranderd is , weet ik niet, maar ineens herken ik Univé niet meer.
  • Ik krijg zonder duidelijke redenen een afwijzing mbt orthodontie kosten en niemand kan me dan vertellen wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden. Wat jullie ook veranderd hebben, draai het terug.
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 2
Moody 26-2-2021 - 14:48

  • De slechtste verzekeringsmaatschappij waarbij ik ooit ben verzekerd. Hun klantenservice is vreselijk. Het duurt erg lang voordat ze de telefoon opnemen en ze kunnen mijn probleem nooit oplossen. Ze zeggen altijd dat ze aantekeningen zullen maken en me de komende 2 dagen terugbellen en uiteindelijk nooit meer terugbellen.
  • Ze zeggen dat je een melding op hun website moet indienen en op hun website kun je de klacht niet eens indienen omdat er een technische fout staat.
  • Ze zijn ook erg onprofessioneel als het erom gaat transparant te zijn over details zoals het wijzigen van uw verzekeringsdeadline en proberen u op te lichten.
  • U zult verzekeringsmaatschappijen van veel betere kwaliteit vinden!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Suraj 27-1-2021 - 20:14

  • NIETS
  • Lange periode klant geweest bij Unive, ging altijd goed totdat ik zelf in problemen kwam door derden waardoor ik mijn autoverzekeringen niet meer kon betalen.
  • Netjes Unive opgebeld toen de tijd, situatie uitgelegd en of ik een regeling kon treffen met hen. Zo gezegd zo gedaan, een half jaar later wil ik een auto verzekeren blijkt dat dit NIET kan omdat ik in problemen was gekomen toen der tijd. WAT IS DIT ZEER TELEURSTELLEND NADAT IK ALLES NETJES HEB BETAALD EN NU ACCEPTEREN ZE MIJ NIET EENS. BOVENDIEN RECENT EEN NIEUWE AANVRAAG GEDAAN VOOR MIJN BESTELBUS WILLEN ZE MIJ NIET ACCEPTEREN OMDAT IK VOLGENS UNIVE "EEN SOORT VAN KOERIERS BEDRIJF BEN" TERWIJL DIT NIET ZO IS.
  • MET ANDERE WOORDEN SLECHT SLECHT MAAR DAN OOK ZEER UITERMATE SLECHT!!! BAH!!!!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Amir Asadi 5-11-2020 - 15:29

6 jaar ben ik klant zonder korting of cadeo!!!!

  • geen
  • 1
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
john 5-11-2020 - 13:40

lage prijs

  • Geen gezeur
  • niets
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
Esmee Dijkhuis 5-11-2020 - 13:10

Door jaarlijks te vergelijken kom je tot de beste verzekering.

  • Univé heeft een goed betaalbare verzekering en een ruime vergoeding voor de beugel voor mijn dochter.
  • Ik heb geen slechte ervaringen gehad met de verzekeraar.
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
J.l.de groote 5-11-2020 - 10:57

10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
H. Wouters 5-11-2020 - 10:25

  • Nog nooit heb ik me zorgen gemaakt of Univé wel alles zou betalen. Heel zorgzaam!
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
Chris 5-11-2020 - 10:24

  • Het is een naturaverzekering dus ik heb nooit iets hoeven te declareren, alles gaat rechtsstreeks van de zorgverlener naar Unive. Ik verbruik elk jaar het volledige eigen risico en er werd direct aangeboden dat in 10 maandelijkse termijnen te betalen.
8
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 7
J.Maas 5-11-2020 - 10:09

nvt

  • vriendelijke klantenservice nemen ruim de tijd voor je.
  • heb geen negatieve ervaringen
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
Mevr. Muller 5-11-2020 - 10:06

  • Declaraties makkelijk in te dienen en snel uitbetaald.
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
carolien 4-11-2019 - 06:29

kontakt vanaf vakantieadres uitstekend en daarna vlotte afhandeling van de declaratie

p verstappen 30-10-2019 - 15:57

dit jaar nog geen contact gehad met de zorgverzekeraar. Niet nodig gewest.

9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
H A Starke 29-10-2019 - 19:18

Vriendelijk,nemen ruim de tijd voor je.

  • Kantoor dicht bij .
  • N.v.t
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
John Jacqx 29-10-2019 - 19:12

Prima verzekering. Bij alle verzekeraars moet je alle gegevens goed uitzoeken en dan pas kiezen.

  • Alles
  • Geen onvrede
8
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 7
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Univé aan
Paul Hut 29-10-2019 - 12:58

Ik ben verzekerd bij Zorgzaam voor de zorgkosten bij Zorgzaam een onderdeel van Univé

  • Transparantie en korting bij meerdere verzekeringen in een pakket
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Univé aan
A. Veenstra 29-10-2019 - 12:11

Makkelijk bereikbaar telefonisch en op kantoor.

  • Eigen kantoor in woonplaats
  • Premie en eigen risico
4
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 4
  • Klantenservice: 5
  • Prijs/kwaliteit: 2
Rob voorn 29-10-2019 - 10:55

Ik zou niet voor Univé kiezen zo slecht zijn ze

1
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
JJ Wallien 27-12-2017 - 08:17

Dat Univé mij dit geflikt heeft is ernstig, maar dat ze er gewoon niet op gereageerd hebben en net hebben gedaan of er niets aan de hand was, is een blunder van de klantenservice.

  • Univé was onduidelijk over weigeren AV-pakket tandheelkunde voor mij. AV-minderjarige zoon zomaar geweigerd (omdat die van mij geweigerd was). Hierover is niet gecommuniceerd (tot het te laat was).
  • Het kan dat de dekking geweigerd wordt en ik had zelf beter in de gaten moeten houden dat er een bepaling gold dat ze mij niet zomaar zouden accepteren. Dat ik geweigerd werd, hadden ze wel actief moeten melden, ik stapte over naar Univé met het hele pakket, niet met de delen die zij graag wilden hebben!!
  • Maar dat mijn zoon van 14 (daardoor) automatisch ook geweigerd werd - zonder enig bericht - is onvergeeflijk.
7
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Declaraties: 6
  • Klantenservice: 7
  • Prijs/kwaliteit: 8
Mario 23-12-2017 - 09:10

Dekking in het buitenland is niet voldoende.

  • Dekking in Nederland
9
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Univé aan
G Koopman 22-12-2017 - 22:39

niet nodig gehad

  • niet nodig gehad
  • niet nodig gehad
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
Marcel Geurts 22-12-2017 - 19:54

N.v.t.

  • Tarief
  • Niets
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Univé aan
j.schulz 22-12-2017 - 19:02

nee

  • een declaratie goed afgehandeld.
  • geen
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Univé aan
Dini Meijer-lensink 22-12-2017 - 17:55

nee

  • niet moeilijk doen
  • ik ben heel tevreden
3
  • Afsluitproces: 5
  • Declaraties: 5
  • Klantenservice: 1
  • Online dienstverlening: 1
  • Prijs/kwaliteit: 3
Annemarieke 27-5-2016 - 15:40

Stapels papier, verander nooit iets in je polis want dan breekt de … los. (zal hier geen vervelende woorden noemen). Niemand kan vinden wie wat fout heeft gedaan. probleem kan pas een maand later 'opnieuw ingevoerd worden' zodat het hersteld wordt. verrekening na verrekening.
Voor het aanpassen van de incassodatum van de 11e van de maand naar de 1e van de maand: 40 kantjes dubbelzijdig aan post door de bus gehad. En dan is alles nog niet rond.
Fijn dat ze een kantoor in de buurt hebben, maar mevrouw kan niet meer dan de gemiddelde callcentre medewerker. Doet er weken over en neemt het mij vervolgens zeer kwalijk 'dat ik haar niet de kans heb gegeven om het voor mij op te lossen' (ik heb de verzekering opgezegd na 4 maanden steggelen).

Toen ik bij vertrek nog een algemene opmerking wilde maken, werd dat niet gewaardeerd. Ik werd onderbroken in mijn zin en stemmig gedag gezegd. (kreeg nog net geen trap na).

Unive… daar plukt u de vruchten van (ja heeeeeel veeeeeel papier!)

  • ze geven als schrale troost een vvv bon
  • minder ingewikkelde administratie voeren. en niet bonnen uitdelen als je ze als dwangmiddel wilt gebruiken. (kwalijk nemen dat je daarna (en na 4 maanden gesteggel) alsnog opzegt en elke keer weer refereren naar die domme bon 'maar ik heb zo mijn best gedaan en u moet mij ook de kans geven om….' zucht).
Reacties
test op 21-6-2022 om 07:44
Test

Vergelijk en bespaar tot € 468
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste zorgverzekering met een eigen risico van € 385.
per jaar op je zorgverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle zorgverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie