Univé zorgverzekering reviews
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Univé zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over Univé zorgverzekeringen op Poliswijzer.nl.
Vergelijk alle verzekeringen van Univé Of vergelijk met je huidige Univé verzekering
Is Univé je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere mensen.
Klantervaringen over Univé
Slechte service!
De kwaliteit van Univé is slechter en slechter geworden in de loop der jaren.
Naast het feit dat je ontzettend lang in de wacht staat, is de hulpverlening daarentegen ook ondermaats.
Er wordt niet met je meegekeken, niet met je meegedacht en van nette klantenservice en communicatie is al helemaal niet ter sprake!
Na ruim !7 maand! dat een ongeluk heeft plaatsgevonden, stuurt Univé pas een mail ; ‘Wij laten u weten wanneer we de schade met de tegenpartij geregeld hebben, dit doen we als de tegenpartij zijn schade bij ons heeft gemeld’.
Slecht dat het schadebedrag nu nog niet bekend is…dit terwijl beide partijen binnen ca 1 week na het ongeval het schadebedrag moet laten vaststellen door een schadeherstelbedrijf?!
Voor alle duidelijkheid, ik heb meerdere keren telefonisch contact gezocht ter opheldering van de situatie.
De top service dat Univé voorheen (> 8 jr geleden) leverde, zo slecht is het hedendaags.
Voor mij een reden om als trouwe klant (met meerdere verzekeringen bij Univé) op te stappen.
- /
- Zie hierboven.
Unive is hopelijk de slechtste verzekering die er is. Anders is het heel triest in Nederland
- Een eerste afspraak. Die kwam unive alleen niet na
- Alles
Zeer traag in reageren en zaken op te pakken.
- Sneller reageren.
- Geen 3 maanden wachten tot respons komt.
Ikke: op 24 december 2024. Daahaaag, Univé. Ik meld bij dezen schade aan mijn motorfiets, maar gelukkig ben ik all risks verzekerd, tralala!
Univé: Spijtig, meneer. Wij werken echter niet met schade-experts in het buitenland. Heeft u voor ons een officieel schaderapport en wat fotootjes die van alles ondersteunen?
Ikke: Natuurlijk! Ik ga wel langs de Merk-dealer en ik stuur u het officiële dealer-rapport en 32 detail-fotootjes, nog eens 2 'over-all' foto's en twee video's. Oh ja: in het schaderapport kunt u ook lezen dat rijden met een beschadigd cardanhuis gevaarlijk is!
Univé: Tja, meneer. Helaas kunnen wij aan de hand van het rapport en al het ondersteunende beeldmateriaal geen oordeel vellen over de ernst van de schade. Oh ja! Wat we wèl kunnen zien is dat met die schade aan het cardan best wel gereden kan worden, hoor!
Ikke: Tjeempie! U heeft geen schade-expertnetwerk in het buitenland. U meent de schade aan de hand van rapport en beeldmateriaal niet te kunnen vaststellen, maar U zegt wél doodleuk dat ik gewoon met de motor kan verder rijden. Wat nu?
Univé: Tja. Lastig. Of eigenlijk vinden wij dat helemaal niet lastig: laat u de motor dan maar staan totdat U terugkeert in Nederland, dan bekijken we hem dàn wel.
Ikke: Maar U weet toch al lang dat ik pas eind april naar Nederland kom? Als de motor dan nog eens getaxeerd en gerepareerd moet worden, kan ik dus bijna een hàlf jaar niet rijden!
Univé: Tja....
En toen werd het stil.
- Niets, dus
- Dekking geven zoals het hoort, ook in het buitenland
Dakraam stuk door stormschade. Duurde een maand voordat ze reageerde. Stuurde ze een zgn expert. Die jonge areogante vrucht zei dat kont doordat het dakraam oud is. Dus, als iets ouder is en het gaat stuk door srormschade zijn ze biet thuis. Wat een k.t bedrijf.
- Totaal niets.
- Je bedrijf snel.opdoeken.
NIET DOEN! reviews op de website van Unive kun je niet zomaar maken. Alles ingesteld op binnenhalen reviews mensen die net de verzekering afsluiten. Komen afspraken niet na, afhandeling schade duurt veel te lang. Reageren slecht. NOOIT MEE IN ZEE GAAN.
- Vergoedingen gedetailleerder. Ik kan bijvoorbeeld niet zien, welke medicijnen zijn vergoed.
Prima service, geen gedoe
- Luisterend oor
- Niks
Ik heb niets hoeven claimen dit jaar, ik heb dus geen contact gehad, maar de polis was duidelijk en de app ook.
- Prima app.
- Geen negatieve punten.
Was voor mij de meest voordelige qua prijs-kwaliteit
- Misschien iets meer informatieve mail sturen over allerlei gezondheidsissues.
Was dit jaar weer eens de goedkoopste met maximaal eigen risico.
Is elk jaar stuivertje wisselen tussen Univé, een andere verzekeraar en Zekur (Univé dochter).
Betrouwbaar en tot nu goede vergoeding bij orthodontie
Ik ontving een goede dekking voor een goede prijs.
- Ik moest even wennen aan het gebruik van de app, maar toen alles eenmaal goed geïnstalleerd was, ging het makkelijk en vlot.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
- Snelle afhandeling van declaraties
- Telefonische bereikbaar het in Regio Zuid.
Goede en duidelijke communicatie, goed overzichtelijk
- Duidelijk overzicht wat er in de polis zit.
- Geen punten voor verbetering
- Prijsc
Al eerder bij Univé verzekerd geweest. Erg tevreden.
Prima prijs kwaliteit verhouding.
- Snelle afhandeling nota’s.
- Duidelijke app.
- Geen.
In de app kan je bijna alles regelen en dat is heel aangenaam. Soms werkt de app niet, maar als het wel werkt, dan zijn dingen heel vlot geregeld. Met name de declaraties indienen gaat zeer gemakkelijk.
- De app van Unive en het indienen van declaraties
- Ik gebruik de app niet heel erg vaak, maar heb wel een aantal keer meegemaakt dat hij niet werkt of megatraag was.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Deze verzekering paste het beste bij mij en een lagere prijs dan andere verzekeringen. Nauwelijks zorg gebruikt, geen ervaring met declaraties gehad.
- Communicatie was prima, geen problemen gehad.
- N.v.t.
Zoals verwacht is alles netjes afgehandeld.
- Afhandeling van de declaraties ging perfect.
Ik heb unive gekozen omdat mijn dochter naar een bepaald ziekenhuis gaat voor de ogen. Unive was 1 van de weinigen die duidelijk had dat dit ziekenhuis in de verzekering zat.
- Bij het aanvragen van Zorgpasjes werd ik vriendelijk en goed geholpen
- De app mag beter. Ik heb verder niks gebruikt in mijn verzekering dus kan ik ook niet oordelen hierover.
- eerder bekend maken met welke ziekenhuizen en andere zorgverleners Unive een contract heeft afgesloten. Het is toch raar dat ik als klant een contract met Unive afsluit waarbij in het ongewis blijft welke en in welk % de zorg vergoed wordt
Unive is een van de beste
- Top
- Unive doet al goed
Prijs kwaliteit prima
- Declaraties worden snel opgepakt.
- Geen vervelende ervaring
- Fijne app en overzichtelijk qua zorgverzekering
Prima
Altijd snel het geld op de rekening na declaratie
ik heb zelf geen problemen ervaren met Univé heb toen dr tijd gekozen omdat ze toen alles wat ik wilde dekt. Top!
- Altijd netjes op de hoogte gehouden
- .
De reden om voor Univé te kiezen was in eerste instantie omdat de groep waartoe Univé onderdeel van uitmaakt, VGZ, in aanmerking komt voor vergoeding van specifieke innovatieve behandelingen.
- De mogelijkheid van vergoeding van de innovatieve behandeling, de ondersteuning via een app en geen omkijken naar afhandeling van de door de zorginstellingen ingediende nota's.
- Geen opmerkingen.
Uitgebreide verzekering
- Goede informatie in een overzichtelijke app
- In eerste instantie had ik moeite om in te loggen in de app
Het afgelopen jaar heb ik zowel een basispakket als aanvullende tandarts afgesloten maar nu blijkt dat de aanvullende tandarts verzekering was niet geactiveerd. Het is niet eens met mij gecommuniceerd.
- Betere duidelijkheid over wat wel en wat niet onder de verzekering valt. Tevens de verzekerde ook beter op se hoogte brengen van de afgesloten verzekering.
Prima zorgverzekeraar. Wel wat minder “ontwikkelt” qua mogelijkheden in de app, maar dat doet verder niet af aan de klantbeleving.
- Univé doet wat ze moeten doen.
- App, daarin zijn nog wel wat stappen te zetten
geen enkel contact gehad met Unive.
- lastig te zeggen
- lastig te zeggen
Geen aan- of opmerkingen, gewoon prima.
scherp tarief, prima dekking
- Simpele app en overzichtelijk. Declaraties kunnen heel makkelijk ingediend worden
- Alternatieve geneeswijzen vergoeding uitbreiden en vergoeding per behandeling omhoog zou top zijn
- Heb voor deze verzekeraar gekozen vanwege de lage premie in combinatie met het hoogste eigen risico. Contact verloopt makkeleijk en goed.
- nvt
- Het overstapproces verliep soepel.
- Ik ben gezond gebleven dit jaar en heb geen declaraties ingediend. Wat er verbeterd kan worden, vind ik dus moeilijk om aan te geven.
- Ben zeer tevreden!
- Weet niet.
- Alles overzichtelijk
- Geen verbeteringen opgemerkt
- Alles snel geregeld
- Geen.
- Duidelijk en heldere voorwaarden
- Lagere premie, onderscheidt jezelf door bijvoorbeeld in te zetten op wachtlijstbemiddeling
- Goede klantenservice
- Tot nu toe niets te klagen over deze verzekering maatschappij, maar nu was er wel een probleem, ik heb al jaren 5 verzekeringen bij Univé, o.a. Rechtsbijstand verkeer, fiets veel, en ongeluk is zo gebeurd. Premie hiervoor was acceptabel.
- Maar nu komt het, sinds 2 jaar is de premie van 42 euro per jaar naar 79 euro gegaan, gebeld, zij zeiden, dat is inflatie en meer claims. Ik ga op de site kijken en sluit, niet echt, zogenaamd een nieuwe rechtsbijstand verzekering af, kosten 52 euro!!
- Terwijl ik 79 euro betaal,, opnieuw bellen, deze medewerker is beter geïnformeerd en geeft aan dat ik ook de module aankoop auto erbij heb, wist ik niets van, nooit afgesloten wat blijkt, 3 jaar geleden betaalde je niet extra voor deze module, wist toen niet dat hij erin zat, sinds 3 jaar zijn ze losgekoppeld en apart geprijsd, omdat ik de module had, wat ik niet wist, hebben ze hem samen, vervoer en aankoop, laten doorlopen, ik had het kunnen weten zeide ze want het stond in de bijlage polis, ik vind dat als ik eer een module bij krijg waardoor hogere premie, dat ze dat duidelijk aan mij hadden moeten vragen en niet " verstoppen" in een bijlage, uiteindelijk redelijk opgelost, wel 2 jaar teveel betaald voor iets waar ik het bestaan niet wist, en ook totaal niet nodig heb, want heb veel verstand van auto's en als ik ze zou kopen ben ik scherp genoeg
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Werken met de site/app gaat snel en uitbetaling ook.
- via de app kun je heel makkelijk alles regelen
- Weinig nodig gehad, alleen een rekening van een dokter op vakantie ingediend. Dat ging snel.
- Geen suggesties
- Alles prima!
- Niks
- De prijs van de zorgverzekering is goed en de app werkt naar behoren. Ze handelen declaraties snel af.
- Geen verbeterpunten. Hopelijk blijven ze de komende jaren een goede prijs aanbieden voor hun basisverzekering.
- Makkelijk overstappen
- prima telefonisch geholpen
- Declareren snel
- Geen punten
- declaratie worden snel betaald. helpdesk is vriendelijk en goed bereikbaar
- helpdesk goed bereikbaar, pakket is compleet.
- Ik vind het prima zo
- Vooral de heel gebruikersvriendelijke app helpt bij het inzicht krijgen in je kosten, wat wordt verhoed, wat is e.r. etc.
- Unive heeft ook.bijna alle zorgaanbieders in Twente onder contract.
- Jammer dat je nu ook digid moet gebruiken maar snap het wel.
- Fysio werd automatisch betaald.
- Onduidelijk wanneer precies mijn jaarpremie wordt afgeschreven.
- Fysiek kantoor aanwezig. App is redelijk goed.
- Al jaren Unive klant. Declareer nooit iets. Heb ik een zorg nota Huisarts Italië. Aanvullend en reisverzekering. Wordt het niet vergoed omdat de nota in het Italiaans is. Die beste man kon amper Engels. Nota farmacie erbij ( 15 euro) met bon waarop duidelijk staat wat er gekocht is. Dat zal ook wel op nota staan un het Italiaans. Wordt het NIET vergoed. Ik dacht dat het een grapje was. Te erg voor woorden
- De telefoon werd beantwoord, nou ja, er was iemand aan de andere kant van de lijn.
- Zéér vervelende ervaring met servicemedewerker.
- Deze was geheel niet bereid mee te denken met het probleem en verviel iedere keer weer in hetzelfde riedeltje dat zij mij niet kon helpen.
- Ook wilde zij onder geen beding antwoord geven op mijn vraag bij wie ik dàn moest zijn voor het opvragen van mijn eigen persoonlijke adresgegevens. Deze kon ik nergens verifïeren ook niet door het via DIGI-D inloggen op 'mijn gegevens'.
- Voor mij was de druppel om deze kolom te schrijven de mededeling dat we nog maar 7 minuten de tijd hadden voordat de helpdesk (om 18:00 uur) zou gaan sluiten.
- Het is toch ongehoord dat je nergens kunt zien welke Naam en Adresgegevens Unive van mij in haar systemen gebruikt zonder dat ik dat zelf mag inzien?
- Voor mij zou een verbetering zijn als iemand mij kan vertellen waar ik deze gegevens kan bekijken.
- De ondeskundige medewerkers van klantenservice zijn wel vriendelijk.
- Het inzien van de details van zorgfacturen. Op de factuur staat per declaratie een 'notadatum' vermeld, die niet terug te vinden is als je daar de details online van wil inzien. Dat blijkt dan - in een overigens idioot smal uitklapschermpje aan de zijkant van het beeld - de 'behandeldatum' te zijn. Hou dan in vredesnaam dezelfde formulering aan, voor dat wat hetzelfde is! Ook het opvragen van medicatieoverzichten tbv terugbetalingsregelingen is een ramp. Die kun je niet zelf downloaden, maar daar moet je de klantenservice voor bellen, waarvoor je steeds heel lang in de wacht staat. Ook weten medewerkers niet wat de gangbare procedures zijn. De een zegt dit, de ander dat. De eerste keer kreeg ik een overzicht met medicatie van het jaar 2023, terwijl ik 2024 heb opgevraagd. De daaropvolgende keer zou het binnen 24 uur in mijn inbox van Unive staan. Niet dus. Weer gebeld, derde keer heel lang in de wacht. Medewerker moest alles heel lang checken. Volgens deze medewerker krijg ik geen overzicht in mijn inbox, maar per post. Binnen 10 (!) werkdagen. Ze maken het je heel erg moeilijk om aan je eigen gegevens te komen. Ik ga eens op onderzoek uit of er andere verzekeraars zijn waar dit wat minder ingewikkeld is, want dit kost me verschrikkelijk veel tijd en moeite. Dat moet toch anders kunnen, zelfs met die idiote regels van de AVG.
- Niets
- alles en beter opgeleid personeel die weten waar ze over praten en geen verkeerde dingen doen zoals verkeerde alg voorwaarden sturen eoid
- Nothing
- Terrible service.
- The people on the phone were rude, unhelpful and willing to help.
- Terrible service in the call for legal advice. The person on the phone didn't speak english well. The person on the phone sounded rude and aggressive in their words and tone of voice. The person seemed irritated that I didn't speak dutch. The person on the phone was irritated when I asked them to transfer me to someone else that speak english better. The person refused to transfer me to someone else and told me to call again when I was waiting for someone to pick up the call for almost 20 minutes. The person on the phone was rude and unhelpful and didn't provide any guidance for the problem I presented to them. They refused to help me at all.
- I reported this poor experience to Univé and their answer was equally terrible.
- They told me in their email answer that "they tried to speak English as a courtesy" and that I should hire a translator to talk to them for me. This is a form of structural racism that by not speaking dutch, an insurance company neglects to give me access to their legal advice that I'm paying for.
- Ik was op vakantie in Portugal, en kreeg daar bijholteontsteking met koorts.
- Ik ging naar de plaatselijke huisartsen post bij een ziekenhuis.
- Ik kreeg daar na een kort onderzoek antibiotica voorgeschreven.
- Ik ga vervolgens met de nota van de arts en de antibiotica naar de Unive.
- GEEN VERGOEDING.
- Er moet eerst een vertaling plaatsvinden door ern beëdigd vertaler.(a 230 euro).
- Portugal is een Europees land. Ik heb een verzekering die ook daar geldig is.
- Vervolgens willen ze een compleet verslag van wat er gebeurt is in het ziekenhuis en waarom.
- Daar gaat men altijd naar de eerste hulp, en niet naar een huisarts.
- Denk hieraan voordat je een verzekering afsluit bij de Unive.
- Ik vindt het een schande.
- Geen positieve ervaring
- Alles
- Aansluiten bij de verzekering verliep makkelijk. Ik kon op het kantoor alles goed regelen ik ben geholpen door een Aardige medewerkster.
- Zeer slechte ervaring met deze zorgverzekeraar op meerdere gebieden. Onterecht zorg weigering ondeskundig personeel en de site die niet naar behoren functioneert. Slecht bereikbaar.
- Niets!
- Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en volledig afgekeurd op me 31e, doordat ik ben aan aangereden met veel te hoge snelheid door een oudere dame die zat te appen achter het stuur welke verzekerd bij Univé. Ik ben mijn Gezin, Eigen Woning, Eigen bedrijf en leven kwijt en zit daar bovenop nog even torenhoge schulden zowel privé als zakelijk. Univé gaat letterlijk over lijken, onmenselijk hoe je word behandeld. Ookal claimen ze dat je de vruchten van hen plukt en ze zonder winstoogmerk werken, ze zijn enkel maar op je geld uit. Al 4 jaar strijd en ellende! DIT GUN JE NIEMAND! EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE!
- Als je een klacht indient word het goed op gepakt!
- Nooit voor dit bedrijf gaan.
- Er worden dingen beloofd en word niet na gekomen ze doen er alles aan om het voor je te verzieken.
- Klanten service is drama niemand is ggoed opgeleid, ze dolen leterlijk met je.
- Mijn koffer twv € 319.00 komt kapot aan op de bagageband ..
- Koffer is 4 jaar oud en 3 keer mee op reis geweest .
- Unive wilde € 29.80 uitkeren .
- Wat een belediging !!
- Kan daar toch geen koffer van kopen .
- Hou maar zei ik ...
- Wij hebben schade; de afhandeling hiervan duurt al bijna 3/4 jaar en in plaats van de, door meerdere bedrijven, afgegeven offertes van ongeveer 3300 tot 3500 euro schade, heeft Unive het op zichzelf genomen om een bedrag van 2250 euro, waar wij het niet mee eens waren, uit te keren;
- Aangezien wij het hier niet mee eens zijn, hebben wij contact opgenomen met Unive, die ons wist te vertellen dat wij een contra expertise kunnen inschakelen, maar dat dit wel 500 euro kost.... Dafuque?? Dit is tegen de huidig geldende wet en regelgeving in!!! DE VERZEKERAAR DIENT DE KOSTEN TE BETALEN VOOR EEN CONTRA EXPERTISE.
- Unive houdt zich duidelijk, en dit is opgenomen, niet aan de wet. Ik ben nu, op dit moment, aan het bellen met mijn rechtsbijstand verzekerling, want hier ben ik voorlopig niet klaar mee!
- Daarnaast ga ik dit per ommegaande aanhangig maken bij Kifid!
- Stelletje criminelen!
- niks
- telefonisch goed bereikbaar zijn en mensen niet uren laten wachten
- Niets
- Alles
- Niets
- Telefoonservice
- Niks
- Alles
- Niets
- Hele verzekering draait om geld.
- Heb me motor geschorst maar mijn vrijwaring is niet bij hun aangekomen.
- Vervolgens kom ik 4 maanden later achter dat ik het nog steeds betaal.
- Dus ik heb ze gemaild met bewijs van de vorige mail. Maar spijtig willen ze het niet met terugwerkende kracht terug storten.
- Ze draaien alleen maar om geld incasseren maar terug betalen ho maar.
- Geen aanrader ben zakelijk en prive bij hun verzekerd. Ik gooi alles eruit. Beter andere verzekering zoeken.
- Makkelijk om over te stappen
- Kan ik niet zeggen omdat ik net ben overgestapt
- Overstappen zonder problemen.
- Geen Mening.
- Beter bekijken met een buitenlands contract met een ziekenhuis. Ik woon op de grens met België. Het AZ Zeno is op 10 min afstand maar jullie hebben geen contract met hun. Wel met Brugge en Oostende. Ziekenhuizen die veel verder in België staan. We worden hier door de huisartsen verwezen naar het AZ Zeno ziekenhuis in Knokke.
- Ja goed geholpen
- Dat weet ik niet ik zit er net
- Tot op heden nog geen zaken gedaan met Univé, dus ik heb over bovenstaande vragen nog niet echt een mening.
- Tot op heden nog geen zaken gedaan met Univé, dus ik heb over bovenstaande vragen nog niet echt een mening.
- ik ben uitermate tevreden met mijn zorgverzekering bij Univé en dan heb ik ook nog eens de aller goedkoopste basis verzekering , en ook voor mijn aanvullende goed en ook voor tandarts goed , ik ben hartpatiënt en heb al heel wat behandelingen en ingrepen gehad en heb hier nooit geen problemen met betalingen gehad , dus tot zover ben ik zeer tevreden met Unive en zal ik ook niet overstappen want de prijs is goed en voor mij zijn de voorwaarden ook goed
- zou het niet weten
- Het begrip, de soepele medewerking en de geboden oplossingen bij de 1e afgebroken vakantie. Ook de declaraties werden snel vergoed. Daarnaast een mooie bos bloemen gekregen op de verjaardag die in de 2e geannuleerde vakantie viel.
- Alle verzekeringen goed behalve de zorgverzekering
- Ze moeten de klanten goed van te voren inlichten wat wel en wat niet vergoedt wordt.
- Wij zitten nu met een extra financiële post van ruim €1200,00 die niet vergoed wordt na het niet goed uitleggen hoe de vergoeding van mijn implantaat in zijn werk gaat.
- We zijn meerdere keren van te voren op kantoor geweest om ons in te laten lichten wat wij moesten doen om er voor in aanmerking te komen. Blijkt achteraf helemaal niet zo te gaan zoals Univé had aangegeven en wordt er niets vergoedt. Nu komen ze met €125,00 compensatie…stelletje oplichters…nu zeggen ze dat niemand op kantoor Heerhugowaard weet hoe het wel werkt…we gaan goed nadenken of we hier volgend jaar nog wel bij verzekerd willen blijven .
- Onze ervaring is met de doorlopende reisverzekering van de andere onderdelen hebben we (nog) geen ervaring.
- TIjdens onze vakantie (2022) kwam mijn vader in het ziekenhuis 2 dagen nadat wij vertrokken. Anderhalve week later overleed hij daar, enkele dagen voor wij weer terug zouden komen.
- Zelf had ik er nooit aan gedacht maar de uitvaartbegeleider wees mij op de mogelijkheid een deel van de reissom wellicht op de doorlopende reisverzekering te verhalen.
- De dame op de chat (telefonisch kon ik even niet aan) was ontzettend meelevend en vriendelijk.
- Ik kreeg een paar vragen: begindatum vakantie, wanneer mijn vader in het ziekenhuis kwam, wanneer hij overleed, tot hoe lang de vakantie duurde, waar ik verbleef en wat de reissom was. Vrijwel direct kon ze mij melden dat ze diezelfde dag nog de volledige reissom over zou maken.
- Ik was verbaast, het haalt mijn vader niet terug maar de vakantie was natuurlijk wel gewoon klaar. Ze zei nog misschien over een tijdje toch nog met de kinderen lekker even weg. En gelijk heeft ze dat gaan we ook doen.
- Dikke pluim voor een menselijke afhandeling.
- Ik heb geen verbeteringen.
- Een beetje meedenken. Bij het aanvragen van een zorgpas voor mij en mijn partner, blijkt dit alleen mogelijk voor mij. Mijn partner zal zelf moeten bellen. E.e.a. ivm de privacy. Ik vraag geen gegevens ik geef alleen gegevens. Een buurvrouw die naam, geboortedatum en voorletters noemt zal het dus wel lukken. Wat een flauwekul!!!!
- Niet veel beloven tot het op uitbetalen komt...
- Beloftes nakomen
- In tegenstelling tot de vele negatieve ervaringen die ik lees wil ik echter een hele positieve delen. Na een ongeval in het buitenland van mijn vrouw contact gezocht met de Unive alarmcentrale. In grote tegenstelling met de alarmcentrale van de zorgverzekeraar (ANWB alarm centrale) waar wij iedere keer lang in de wacht stonden en alleen maar te horen kregen dat het druk was en dat er een wachttijd was werd ik bij de Unive alarmcentrale iedere keer redelijk snel te woord gestaan.
- Ik heb iedere keer goed contact gehad op een vriendelijke en begripvolle manier. De noodzakelijke repatriering is perfect geregeld en ook uitgevoerd. Een week nadat we thuis waren werden we verblijd met een prachtige bos bloemen.
- Ook zijn andere kosten na weer een heel positief contactmoment zeer snel vergoed door de reisverzekering.
- Kortom: Wij zijn heel blij bij Unive verzekerd te zijn en geven ze een grote pluim en een dikke 10!
- Niets
- Meest onprofessionele verzekeraar van Nederland, gebeld voor inboedel, terugbel afspraak gemaakt omdat er geen personeel met kennis van zaken aanwezig is, nooit terug gebeld, opnieuw telefonisch contact opgenomen, word ik in de wacht gezet, vervolgens wordt er door Unive opgehangen na 10 minuten en nooit meer terug gebeld. Daarna heb ik nogmaals contact gezocht voor de aanvraag van een inboedelverzekering, dit zou eerst wel mogelijk zijn, dan toch weer niet, dan toch weer wel, dan toch weer niet, totdat men foto's wilt ontvangen van de buitenzijde van mijn huis, terwijl de inboedel verzekerd moet worden. Foto's verstuurd, terugkoppeling blijft uit, opnieuw contact gezocht, er word aangegeven dat de afdeling het druk heeft en terugkoppeling binnen een week volgt, na een maand nog steeds geen terugkoppeling, opnieuw contact opgenomen, om uiteindelijk een email te krijgen van Unive waar ik word aangesproken met een andere naam en er beweerd wordt dat ik mijn zorgverzekering wil opzeggen bij Unive, terwijl deze elders verzekerd is. Teveel onprofessioneel en schadelijk gedrag.
- Eerst alles prima
- Je kunt hier wel een snelle motor verzekeren van 200 pk. Maar geen buggy van 30 pk????
- Slaat nergens op
- Al jaren aangesloten bij Unive zorgverzekering. Blijkt na vele telefoontjes van mij ,5x keuzemenus te horen gewoon foute informatie te worden gegeven. Mijn zorgverzekering staat niet in het systeem omdat er geen koppeling is met VGZ die eigenlijk de zorgverzekeraar is. Dus daarom kan ik de app niet gebruiken. Wordt eerst doodleuk 2x verteld dat ik de verkeerde app hen. Schandalig, wat een slechte organisatie en communicatie. Voor mij nooit meet Unive.
- Niets
- Wij zitten vanaf 18 februari na de storm met een open dak en unive en schade expert lenkeek weigeren om een noodreparateur te sturen. Omdat unive geen tijd heeft (laat 14 dagen ook niets horen) wordt het schadeherstel teruggeschoven naar ons maar wordt een door mij ingeschakelde hersteller op voorhand niet vergoed door unive. Maar wordt er even bijgezegd, u bent wel verantwoordelijk om gevolgschade te voorkomen. De vorige keer werd er 's nachts nog een reparateur gestuurd.
- Na de storm op 18 februari en de schade aan mijn zonnepanelen heb ik dat dezelfde dag nog gemeld. De volgende dag, op zaterdag, reageerde Unive en op dinsdag kwam de expert al op bezoek, die de schade eerlijk beoordeelde. Een paar dagen later had ik de eerste betaling al binnen en de tweede betaling zal ook snel komen nadat de schade gerepareerd is. Zeker in de hectische tijd na de heftige storm, ben ik dus zeer tevreden over de afhandeling door Unive.
- niets
Afrader!!
- weinig
- Zojuist na jaren een (te dure) aansprakelijkheids- en rechtsbijstandsverzekering opgezegd. Dame aan de telefoon was totaal nonchalant en onverschillig. Ik mocht als administrateur voor de zaak niets doen "want ik had geen getekende machtiging".
- Op de vraag waarom de opzegging was werd verder niet doorgevraagd na mijn vrouw's antwoord over te duur en slechte dekking. Ook de assistentie die we ooit inriepen voor rechtsbijstand werd zeer inqdequaat afgehanddeld.
- Het ontbrak ons domweg aan tijd om een andere verzekeraar te vinden, anders waren we al lang weg geweest.
- Afrader!!
- Je komt niet in contact met unive: de chatbot op de site verbindt niet door met medewerkers wegens drukte, telefoon is enorme wachttijd, en er is geen mogelijkheid tot chat of email of terugbelverzoek.
- Reisvaccinaties worden volgens de polis volledig vergoed bij gecontracteerde zorgaanbieders, zelfs de GGD én het reizigersvaccinatiecentrum zijn niet geonctracteerd, dus in de praktijk kun je nergens terecht om je reizigersvaccinaties vergoed te halen.
Leuke reclame maar de menselijke maat is verdwenen.
- Na 25 jaar laat Unive mij voor de tweede keer in de steek met hun rechtsbijstandverzekering. Afdeling klachtenbehandeling doet alleen maar aan pappen en nathouden nadat ik had aangegeven mijn klacht te delen. Unive is geen haar beter dan verzekeraars met winstoogmerk. Komen met niets en doen niet eens hun best op wat water bij de wijn te doen.
- Niets op met de klant en staan niet open om ook maar iets te vergoeden.
nee, gewoon doen
- Alles. Snelle afhandeling declaraties en meedenken.
- n.v.t.
GA NIET NAAR UNIVE VOOR EEN ZIEKTEKOSTENVERZEKERING!
- NIETS
- Ik ben op 14 juli de basisverzekering uit gezet wegens geen woon of verblijfsplaats. ditis onjuist
- Geen navraag gedaan bij persoonsregistratie, geen uitschrijvingsbewijs gestuurd door UNIVE.
- Wel heb ik alle premies betaald en ik kwam erachter op 30 aug via de apotheek waarik medicatie ophaalde.
- Ik kreeg te horen: Sinds 14 juli bent u niet meer verzekerd. Ik heb dus 1,5 maand onverzekerd rondgelopen zonder dit te weten EN voor juli en aug is er evengoed premie afgeschreven zonder verzekerd te zijn!
- IK WIL HIERBIJ IEDEREEN OPROEPEN/WAARSCUWEN: NEEM GEEN ZIEKTEKOSTENVERZEKERING BIJ UNIVE! HET ZIJN SCHOFTEN!
Niet bij unive aansluiten.
- Niks, doen wat ze zelf willen.
- Alles service,afhandelen
- 40 jaar geleden was het een goede verzekeraar.
- NU => Waardeloos
- 1]
- Sterilisatie vergoeding van € 275,= is mij door de neus geboord, want iedere keer moest ik weer een andere/nieuwe code aan hun doorgeven. Ze hebben het zo lang gerekt dat het te laat was en ik niets meer vergoed kreeg.
- 2]
- Univé heeft zich NIET ingezet voor mij als cliënt toen ik een houtsplinter in de keel kreeg bij de chinees, die in het ziekenhuis verwijderd moest worden. Gevolg een voor een verpeste avond was een schijntje.
- 3]
- Bij een schade aan de auto, veroorzaakt door een medeweggebruiker, moest IK alles bewijzen. Als de tegenpartij zei dat ik schuld had, werd die mededeling alleen maar aan mij doorgestuurd en Univé deed er NIETS mee!
- 4]
- Het verzekeringspakket is heel erg ondoorzichtig. Als leek niet te volgen.
- 5]
- Het medeleven van de klanten service is gigantisch hoog, echter daarna tel je niet meer mee. Iets doen met de informatie; ho maar!
- 6]
- De site:
- - Ondoorzichtig
- - Je moet op de hoogte zijn van alle medische terminologie, want anders snap je er niets van!
- - Het opzoeken met wie Univé een afspraak heeft, is onbegonnen werk.
- - Laat staan de vergoedingen opzoeken waar je voor in aanmerking komt.
- - Gespecialiseerde hulp wordt bijna nooit vergoed, want dat is te duur voor hun.
- - Het inloggen is dermate moeilijk gemaakt dat het inloggen bij de belastingdienst een eitje is.
- 7]
- Privacy:
- Deze is erg ver te zoeken!
- Het verwijderen van een telefoonnummer wordt door Univé NOOIT gedaan! Ze zeggen dat het verwijdert is, maar het wordt in het systeem bewaard voor altijd!
- Ze zijn ook NOOIT te beroerd om je op te bellen als je op vakantie bent in het buitenland voor RECLAME.
- DUS OPPASSEN WELK NUMMER JE DOORGEEFT!!!!!
- 8]
- Deze maatschappij wil zich toeleggen op de particulieren sector. HOE DAN?????
- Telefomnisch bereikbaarheid
- Ik heb een 3 sterren polis bij Zorgzaam
- Al jaren krijg ik op voorschrift van de arts een medicatie van het merk Samdoz. Plots besluit Zorgzaam dat deze niet meer wordt vergoed en dat ik maar een ander merk moet nemen waar ik niet goed op reageer ! Te triest voor woorden voor zo'n dure verzekering ! Volgend jaar overstappen dus !
Fijn contact, goed bereikbaar. Niet duur.
Ben zeer tevreden.
- Telefonische goed bereikbaar. En het word meteen geregeld. Zijn niet duur en geven goed advies.
- Auto verzekering is te duur.
- Niets.
- Ik stap ieder jaar over naar een andere zorgverzekeraar dus kan goed vergelijken. Afgelopen december ben ik overgestapt naar Univé. Univé kwam als meest gunstig uit de bus in de afweging tussen behoeften/kosten. In het vervolg moet ik toch ook de klantervaringen mee gaan nemen. De digitale voorzieningen van Univé werken constant in hun geheel niet en als ze wel (deels) werken, loopt het zó slecht allemaal. Ook de vergoedingen zijn onduidelijk. GGD Limburg-Noord (i.v.m. een vaccinatie) stond in het overzicht als gecontracteerde partij, maar later bleek dit slechts voor bepaalde behandelingen het geval te zijn. Dit soort regelingen i.c.m. de slechte digitale infra zorg ervoor dat het verzekerd zijn bij Univé een totaal onoverzichtelijke situatie oplevert. Ik zou dit niemand aanbevelen!
wees coulant en denk niet altijd in regels
- sinds 6 jaat bij Unive en perfecte service en advies
- wij zijn 6 jaar geleden overgestapt en alle polissennaatr Unive. Wat toen nog geen geschil is, is 1 jaar geleden een geschil geworden echter de afspraak waar nu het geschil over is is 15 jaar geleden gemaakt en daar de polis pas 6 jaar is worden we niet door de rechtsbijstand verzekering geholpen. jammer.
- Niets
- Als ik 0 sterren kon geven dan had ik dat gedaan.
- Super slechte ervaring met Unive gehad met mijn autoverzekering.
- Iedereen kan zomaar een foto maken van elk voertuig en zeggen dat deze bestuurder schade heeft aangericht. Je kan dus zomaar geld pakken bij de tegenpartij! Ik moest maar bewijzen dat ik niet op de locatie ben geweest waar de zogenaamde schade plaats gevonden heeft. Schandalig! Aan hun rechtshulp heb je al helemaal niets. Het enige wat zij willen doen is het dossier zo snel mogelijk sluiten.
- NOOIT meer Unive.
- Tot 31 december 2020 was ik erg tevreden. Wat er vanaf 1 januari 2021 veranderd is , weet ik niet, maar ineens herken ik Univé niet meer.
- Ik krijg zonder duidelijke redenen een afwijzing mbt orthodontie kosten en niemand kan me dan vertellen wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden. Wat jullie ook veranderd hebben, draai het terug.
- De slechtste verzekeringsmaatschappij waarbij ik ooit ben verzekerd. Hun klantenservice is vreselijk. Het duurt erg lang voordat ze de telefoon opnemen en ze kunnen mijn probleem nooit oplossen. Ze zeggen altijd dat ze aantekeningen zullen maken en me de komende 2 dagen terugbellen en uiteindelijk nooit meer terugbellen.
- Ze zeggen dat je een melding op hun website moet indienen en op hun website kun je de klacht niet eens indienen omdat er een technische fout staat.
- Ze zijn ook erg onprofessioneel als het erom gaat transparant te zijn over details zoals het wijzigen van uw verzekeringsdeadline en proberen u op te lichten.
- U zult verzekeringsmaatschappijen van veel betere kwaliteit vinden!
- NIETS
- Lange periode klant geweest bij Unive, ging altijd goed totdat ik zelf in problemen kwam door derden waardoor ik mijn autoverzekeringen niet meer kon betalen.
- Netjes Unive opgebeld toen de tijd, situatie uitgelegd en of ik een regeling kon treffen met hen. Zo gezegd zo gedaan, een half jaar later wil ik een auto verzekeren blijkt dat dit NIET kan omdat ik in problemen was gekomen toen der tijd. WAT IS DIT ZEER TELEURSTELLEND NADAT IK ALLES NETJES HEB BETAALD EN NU ACCEPTEREN ZE MIJ NIET EENS. BOVENDIEN RECENT EEN NIEUWE AANVRAAG GEDAAN VOOR MIJN BESTELBUS WILLEN ZE MIJ NIET ACCEPTEREN OMDAT IK VOLGENS UNIVE "EEN SOORT VAN KOERIERS BEDRIJF BEN" TERWIJL DIT NIET ZO IS.
- MET ANDERE WOORDEN SLECHT SLECHT MAAR DAN OOK ZEER UITERMATE SLECHT!!! BAH!!!!
6 jaar ben ik klant zonder korting of cadeo!!!!
- geen
- 1
lage prijs
- Geen gezeur
- niets
Door jaarlijks te vergelijken kom je tot de beste verzekering.
- Univé heeft een goed betaalbare verzekering en een ruime vergoeding voor de beugel voor mijn dochter.
- Ik heb geen slechte ervaringen gehad met de verzekeraar.
- Nog nooit heb ik me zorgen gemaakt of Univé wel alles zou betalen. Heel zorgzaam!
- Het is een naturaverzekering dus ik heb nooit iets hoeven te declareren, alles gaat rechtsstreeks van de zorgverlener naar Unive. Ik verbruik elk jaar het volledige eigen risico en er werd direct aangeboden dat in 10 maandelijkse termijnen te betalen.
nvt
- vriendelijke klantenservice nemen ruim de tijd voor je.
- heb geen negatieve ervaringen
- Declaraties makkelijk in te dienen en snel uitbetaald.
kontakt vanaf vakantieadres uitstekend en daarna vlotte afhandeling van de declaratie
dit jaar nog geen contact gehad met de zorgverzekeraar. Niet nodig gewest.
Vriendelijk,nemen ruim de tijd voor je.
- Kantoor dicht bij .
- N.v.t
Prima verzekering. Bij alle verzekeraars moet je alle gegevens goed uitzoeken en dan pas kiezen.
- Alles
- Geen onvrede
Ik ben verzekerd bij Zorgzaam voor de zorgkosten bij Zorgzaam een onderdeel van Univé
- Transparantie en korting bij meerdere verzekeringen in een pakket
Makkelijk bereikbaar telefonisch en op kantoor.
- Eigen kantoor in woonplaats
- Premie en eigen risico
Ik zou niet voor Univé kiezen zo slecht zijn ze
Dat Univé mij dit geflikt heeft is ernstig, maar dat ze er gewoon niet op gereageerd hebben en net hebben gedaan of er niets aan de hand was, is een blunder van de klantenservice.
- Univé was onduidelijk over weigeren AV-pakket tandheelkunde voor mij. AV-minderjarige zoon zomaar geweigerd (omdat die van mij geweigerd was). Hierover is niet gecommuniceerd (tot het te laat was).
- Het kan dat de dekking geweigerd wordt en ik had zelf beter in de gaten moeten houden dat er een bepaling gold dat ze mij niet zomaar zouden accepteren. Dat ik geweigerd werd, hadden ze wel actief moeten melden, ik stapte over naar Univé met het hele pakket, niet met de delen die zij graag wilden hebben!!
- Maar dat mijn zoon van 14 (daardoor) automatisch ook geweigerd werd - zonder enig bericht - is onvergeeflijk.
Dekking in het buitenland is niet voldoende.
- Dekking in Nederland
niet nodig gehad
- niet nodig gehad
- niet nodig gehad
N.v.t.
- Tarief
- Niets
nee
- een declaratie goed afgehandeld.
- geen
nee
- niet moeilijk doen
- ik ben heel tevreden
Stapels papier, verander nooit iets in je polis want dan breekt de … los. (zal hier geen vervelende woorden noemen). Niemand kan vinden wie wat fout heeft gedaan. probleem kan pas een maand later 'opnieuw ingevoerd worden' zodat het hersteld wordt. verrekening na verrekening.
Voor het aanpassen van de incassodatum van de 11e van de maand naar de 1e van de maand: 40 kantjes dubbelzijdig aan post door de bus gehad. En dan is alles nog niet rond.
Fijn dat ze een kantoor in de buurt hebben, maar mevrouw kan niet meer dan de gemiddelde callcentre medewerker. Doet er weken over en neemt het mij vervolgens zeer kwalijk 'dat ik haar niet de kans heb gegeven om het voor mij op te lossen' (ik heb de verzekering opgezegd na 4 maanden steggelen).
Toen ik bij vertrek nog een algemene opmerking wilde maken, werd dat niet gewaardeerd. Ik werd onderbroken in mijn zin en stemmig gedag gezegd. (kreeg nog net geen trap na).
Unive… daar plukt u de vruchten van (ja heeeeeel veeeeeel papier!)
- ze geven als schrale troost een vvv bon
- minder ingewikkelde administratie voeren. en niet bonnen uitdelen als je ze als dwangmiddel wilt gebruiken. (kwalijk nemen dat je daarna (en na 4 maanden gesteggel) alsnog opzegt en elke keer weer refereren naar die domme bon 'maar ik heb zo mijn best gedaan en u moet mij ook de kans geven om….' zucht).