VGZ zorgverzekering reviews en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over VGZ zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over VGZ zorgverzekeringen.
Vergelijk alle verzekeringen van VGZ Of vergelijk met je huidige VGZ verzekering
Is VGZ je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over VGZ
- Eigenlijk niets.
- Ze hebben een was lijst aan voorwaarden voordat je een vergoeding krijgt.
- Wij dienden een nota in voor de nieuwe bril van onze zoon van 7 jaar.
- Hiervoor zijn we eerst naar het ziekenhuis geweest en heeft de ortoptist aangegeven dat het om een medische indicatie ging. Vervolgens naar de opticien en de bril aan laten meten.
- Op het indienen van de nota bij VGZ was het antwoordt dat er niets vergoed zou worden. Wij bellen en de situatie uitgelegd. Kwam er op neer dat we de bril hadden moeten aanmeten bij een opticien moesten die bij hun onder contract stond welke 40km verderop gevestigd is. Ja tuurlijk, waarom ook niet. Wij wonen zelf in een redelijke stad maar hiet hebben ze niemand die onder contract staat!
- Bij onze eigen opticien zou het ook kunnen maar dan krijg je maar 60% van de kosten vergoed en moet je eerst een machtiging aanvragen, maar eerst wel nog even €61 per brilglas eigen risico betalen. Met andere woorden, van de vergoeding blijft dan niets over.
- VGZ jullie worden bedankt voor jullie geweldige service!
- Niets
- Klantenservice, website en dekking
- Mijn moeder is 81 en sinds een week mijn vader overleden nu wordt de polis omgezet op haar naam dit via de post tot mijn grote verbazing wordt ze in de brieven steeds met jij en jouw aangesproken nou snap ik dat er steeds vaker Jip en Janneke taal gesproken mag worden maar kom op een 81jarige te woord te staan met jij en jouw sorry hoor!
- Mijn 91-jarige moeder woont sinds mei 2023 in een verzorgingshuis en is al jaren een tevreden klant van VGZ.
- Dan ontvang ik (als gemachtigde) in januari 2024 een brief van VGZ dat de tandartsverzekering wellicht uit het pakket kan, omdat mijn moeder deze waarschijnlijk al vergoed krijgt vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ). Heb navraag gedaan en bleek zo te zijn. Moest enkel nog mijn bestaande machtiging (die al vanaf augustus 2018 was ingegaan) vernieuwen om de tandartsverzekering voor haar te kunnen opzeggen. Deze 26 januari 2024 ingezonden en was 30 januari e.v. al verwerkt, zoals een medewerker mij 2 februari telefonisch vertelde en zal zij vanaf januari 2024 het teveel betaalde in 2024 terugontvangen.
- TOP dat VGZ mij hierop geattendeerd heeft.
- VGZ is telefonisch goed bereikbaar en medewerkers enorm vriendelijk en leggen goed uit.
- Dat VGZ eerder informeert op het moment dat zij weten dat hun verzekerde in de WLZ belandt.
- VGZ was al door de Gemeente Zwolle en mijzelf direct in mei 2023 op de hoogte gesteld van haar verhuizing naar een verzorgingshuis en wanneer VGZ mij hier eerder op had geattendeerd, had mijn moeder al in juni 2023 niet de extra € 32,30 per maand voor de tandartsverzekering hoeven betalen; toch zo’n € 226.
- Enkel dat je wel een mens en geen chatrobot kan spreken
- VGZ schaadt mijn gezondheid! Begin november na diverse telefonische contacten toestemming voor onderzoek en dagopname in Antwerpen. Ze weigeren overigens dit via brief of mail te bevestigen ... Rare gang van zaken al! Gisteren telefoontje VGZ dat ik een machtiging aan moet vragen. Later werd dat dat het UZ in Antwerpen dat moest doen. Absurd! Ze weigeren wederom dit schriftelijk mede te delen. Nu dreigt dit onderzoek na 4 maanden moeten wachten niet door te kunnen gaan met direct negatieve gevolgen voor mijn gezondheid
- Niets. Integendeel! Waardeloze dienstverlening.
- Opheffen deze waardeloze uitvreters.
- over VGZ
- 2 reviews
- NL
- Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
- 2 dagen geleden geüpdatet
- telefoonnummer geven van wie mij zal helpen? Ik ben al ongeveer zes maanden bezig. Als u wilt, kan ik alle documenten delen. In de laatste brief die ik van u heb ontvangen, heb ik een transactie uitge
- Als u met verlof gaat of buiten Nederland gaat wonen, raad ik u zeker aan om bij VGZ weg te gaan. Vorig jaar kreeg mijn kind op 12 leeftijd een teelbalvergroting en was voortdurend misselijk. Ik ging wekelijks naar de huisdokter en de dienstdoende arts in het weekend. Het kind kon drie maanden niet naar school. Het probleem begon met de terugkeer van de zaadbal. Deze operatie moest zo snel mogelijk worden uitgevoerd. Ik wilde het, maar het ziekenhuis was vol, er was geen ruimte , ze zeiden dat je moest wachten, ik ging kijken hoe onbelangrijk gezondheid was, ik belde de verzekeringsmaatschappij, ik zei dat ik deze operatie in elk ziekenhuis in de Europese landen kon laten doen, ze konden nog steeds niet snel een datum vinden, dus ik contact opgenomen met de huisdokter en de school en meegenomen naar Turkije, daar geopereerd, ik heb VGZ gebeld en geïnformeerd toen ik naar huis ging. Toen ik toestemming kreeg van de dokter, zeiden ze dat er geen probleem was. Ze hebben vóór de bevalling contact opgenomen met het ziekenhuis operatie in Turkije. Ze zeiden dat ze tot 10.000 euro zouden betalen. Ik heb 3000 euro uitgegeven en kon geen cent terugkrijgen. Ik vraag waarom we elke maand 385 euro betalen aan een plaats die niets betaalt. Als je dat niet wilt ervaren wat ik heb meegemaakt, VGZ verlatenU zei dat u met vgz aan de telefoon had gesproken en dat het voldoende zou zijn om toestemming te krijgen van uw huisdokter, daarna vroeg het ziekenhuis in Turkije u toestemming voor de ziekenhuiskosten, u zei oké, maar toen de ziekenhuisprocedures waren afgerond, u heeft de betaling niet gedaan. Geef aan dat u niet kunt betalen omdat u geen toestemming van ons heeft gekregen. Ik moet de verzekeringspolis lezen. Ik vraag u van hoeveel van de verzekeringspolis al onze leden op de hoogte zijn. Dit is officieel fraude "Als u niet gaat betalen, waarom heeft u mij dan gevraagd alle documenten in te vullen? Alles is in het Engels. Het is duidelijk wat er is gedaan, maar nu verlaat ik VGZ om nooit meer terug te keren. Ik heb mijn lidmaatschap voor ongeveer 6 jaar.Op 7 juni hebben wij uw verzoek ontvangen. Zoals telefonisch is besproken stuur ik het advies per e-mail naar u toe.
- Uw verzoek
- U vraagt waar u eerder terecht kunt voor een ingreep bij een arts. De wachttijd in het ziekenhuis waar u naar bent verwezen is 24 weken.
- Mogelijke opties
- Als u overstapt naar een andere ziekenhuis, is daar weer een eerste consult voor nodig voor dat zij de ingreep inplannen. Vandaar wordt hieronder 2 termijnen genoemd.
- ·
- Het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk. Zij hebben een wachttijd van 8 weken voor het eerste consult met daarna 4 weken tot aan de ingreep.
- U kunt hen bereiken op telefoonnummer 0251-265 555. De reisafstand voor u is 19 kilometer.
- ·
- Het Zorgloket Duitsland/Helios in Krefeld. Zij hebben een wachttijd van 3 weken voor het eerste consult met daarna 4 tot 6 weken tot aan de ingreep.
- U kunt hen bereiken op telefoonnummer 077-477 1970. De reisafstand voor u is 225 kilometer.
- Wij hebben nog 8 andere ziekenhuizen voor u benaderd, maar die hebben allemaal een wachttijd van 4 maanden of langer.
- Zo kunt u geholpen worden bij een andere zorgverlener
- U kunt dit eenvoudig zelf regelen:
- ·
- Neem contact op met de zorgverlener van uw keuze om te verifiëren of de door ons opgegeven wachttijden nog actueel zijn;
- ·
- Neem contact op met uw huisarts of huidige behandelaar voor een verwijzing;
- ·
- De zorgverlener neemt vervolgens contact met u op voor het inplannen van een afspraak. Hebt u na een week nog niets gehoord? Neemt u dan zelf contact met hen op;
- ·
- Annuleer uw afspraak bij uw huidige zorgverlener indien van toepassing.
- Vragen?
- Meneer Yildirim, ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met mij op via het telefoonnummer dat onderaan deze e-mail staat. Ik help u graag. U kunt mij of één van mijn
- collega’s bereiken op werkdagen van 09:00 tot 13:00 uur.
- Datum van ervaring: 16 november 2023
- Bewerk
- Antwoord van VGZ
- 2 dagen geleden
- Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat we de kosten niet vergoeden, Wanneer je een operatie in het buitenland wilt ondergaan is het belangrijk om hier vooraf toestemming voor te vragen. We beoordelen dan of de kosten vergoed kunnen worden en op welke vergoeding je precies recht hebt. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.
- Trustpilot-reviews
- Kies land
- Nederland
- Over ons
- Over ons
- Werken bij Trustpilot
- Contact
- Blog
- Hoe Trustpilot te werk gaat
- Transparantierapport
- Pers
- Investor relations
- Community
- Vertrouw in reviews
- Helpcentrum
- Inloggen
- Aanmelden
- Chrome App
- Bedrijven
- Trustpilot Business
- Producten
- Pakketten & Tarieven
- Bedrijf Login
- Blog voor bedrijven
- Volg ons op
- Juridisch
- Privacybeleid
- Gebruikersvoorwaarden
- Richtlijnen voor reviewers
- Systeemstatus
- Modern Slavery Statement
- © 2023 Trustpilot A/S. Alle rechten voorbehouden.
- Trustpilot-reviews
- Review over VGZ
- Zabit Yildirim
- 2 reviews
- NL
- Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
- 2 dagen geleden geüpdatet
- telefoonnummer geven van wie mij zal helpen? Ik ben al ongeveer zes maanden bezig. Als u wilt, kan ik alle documenten delen. In de laatste brief die ik van u heb ontvangen, heb ik een transactie uitge
- Als u met verlof gaat of buiten Nederland gaat wonen, raad ik u zeker aan om bij VGZ weg te gaan. Vorig jaar kreeg mijn kind op 12 leeftijd een teelbalvergroting en was voortdurend misselijk. Ik ging wekelijks naar de huisdokter en de dienstdoende arts in het weekend. Het kind kon drie maanden niet naar school. Het probleem begon met de terugkeer van de zaadbal. Deze operatie moest zo snel mogelijk worden uitgevoerd. Ik wilde het, maar het ziekenhuis was vol, er was geen ruimte , ze zeiden dat je moest wachten, ik ging kijken hoe onbelangrijk gezondheid was, ik belde de verzekeringsmaatschappij, ik zei dat ik deze operatie in elk ziekenhuis in de Europese landen kon laten doen, ze konden nog steeds niet snel een datum vinden, dus ik contact opgenomen met de huisdokter en de school en meegenomen naar Turkije, daar geopereerd, ik heb VGZ gebeld en geïnformeerd toen ik naar huis ging. Toen ik toestemming kreeg van de dokter, zeiden ze dat er geen probleem was. Ze hebben vóór de bevalling contact opgenomen met het ziekenhuis operatie in Turkije. Ze zeiden dat ze tot 10.000 euro zouden betalen. Ik heb 3000 euro uitgegeven en kon geen cent terugkrijgen. Ik vraag waarom we elke maand 385 euro betalen aan een plaats die niets betaalt. Als je dat niet wilt ervaren wat ik heb meegemaakt, VGZ verlatenU zei dat u met vgz aan de telefoon had gesproken en dat het voldoende zou zijn om toestemming te krijgen van uw huisdokter, daarna vroeg het ziekenhuis in Turkije u toestemming voor de ziekenhuiskosten, u zei oké, maar toen de ziekenhuisprocedures waren afgerond, u heeft de betaling niet gedaan. Geef aan dat u niet kunt betalen omdat u geen toestemming van ons heeft gekregen. Ik moet de verzekeringspolis lezen. Ik vraag u van hoeveel van de verzekeringspolis al onze leden op de hoogte zijn. Dit is officieel fraude "Als u niet gaat betalen, waarom heeft u mij dan gevraagd alle documenten in te vullen? Alles is in het Engels. Het is duidelijk wat er is gedaan, maar nu verlaat ik VGZ om nooit meer terug te keren. Ik heb mijn lidmaatschap voor ongeveer 6 jaar.Op 7 juni hebben wij uw verzoek ontvangen. Zoals telefonisch is besproken stuur ik het advies per e-mail naar u toe.
- Uw verzoek
- U vraagt waar u eerder terecht kunt voor een ingreep bij een arts. De wachttijd in het ziekenhuis waar u naar bent verwezen is 24 weken.
- Mogelijke opties
- Als u overstapt naar een andere ziekenhuis, is daar weer een eerste consult voor nodig voor dat zij de ingreep inplannen. Vandaar wordt hieronder 2 termijnen genoemd.
- ·
- Het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk. Zij hebben een wachttijd van 8 weken voor het eerste consult met daarna 4 weken tot aan de ingreep.
- U kunt hen bereiken op telefoonnummer 0251-265 555. De reisafstand voor u is 19 kilometer.
- ·
- Het Zorgloket Duitsland/Helios in Krefeld. Zij hebben een wachttijd van 3 weken voor het eerste consult met daarna 4 tot 6 weken tot aan de ingreep.
- U kunt hen bereiken op telefoonnummer 077-477 1970. De reisafstand voor u is 225 kilometer.
- Wij hebben nog 8 andere ziekenhuizen voor u benaderd, maar die hebben allemaal een wachttijd van 4 maanden of langer.
- Zo kunt u geholpen worden bij een andere zorgverlener
- U kunt dit eenvoudig zelf regelen:
- ·
- Neem contact op met de zorgverlener van uw keuze om te verifiëren of de door ons opgegeven wachttijden nog actueel zijn;
- ·
- Neem contact op met uw huisarts of huidige behandelaar voor een verwijzing;
- ·
- De zorgverlener neemt vervolgens contact met u op voor het inplannen van een afspraak. Hebt u na een week nog niets gehoord? Neemt u dan zelf contact met hen op;
- ·
- Annuleer uw afspraak bij uw huidige zorgverlener indien van toepassing.
- Vragen?
- Meneer Yildirim, ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met mij op via het telefoonnummer dat onderaan deze e-mail staat. Ik help u graag. U kunt mij of één van mijn
- collega’s bereiken op werkdagen van 09:00 tot 13:00 uur.
- Datum van ervaring: 16 november 2023
- Bewerk
- Antwoord van VGZ
- 2 dagen geleden
- Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat we de kosten niet vergoeden, Wanneer je een operatie in het buitenland wilt ondergaan is het belangrijk om hier vooraf toestemming voor te vragen. We beoordelen dan of de kosten vergoed kunnen worden en op welke vergoeding je precies recht hebt. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.
- Trustpilot-reviews
- Kies land
- Nederland
- Over ons
- Over ons
- Werken bij Trustpilot
- Contact
- Blog
- Hoe Trustpilot te werk gaat
- Transparantierapport
- Pers
- Investor relations
- Community
- Vertrouw in reviews
- Helpcentrum
- Inloggen
- Aanmelden
- Chrome App
- Bedrijven
- Trustpilot Business
- Producten
- Pakketten & Tarieven
- Bedrijf Login
- Blog voor bedrijven
- Volg ons op
- Juridisch
- Privacybeleid
- Gebruikersvoorwaarden
- Richtlijnen voor reviewers
- Systeemstatus
- Modern Slavery Statement
- © 2023 Trustpilot A/S. Alle rechten voorbehouden.
- Ik heb niet vaak zorg nodig. En heb dus weinig last ervaren.
- Ik vind het gedoe met ADHD-centraal een grote aanfluiting. Ik wordt zoet gehouden met een nep-oplossing via een psycholoog me na mijn eigen eerdere stappen en twijfels nog moet screenen(?) En als ik vraag me ondertussen maar op een wachtlijst voor een psychiater te zetten blijken die ook niet voorhanden te zijn. Bij adhd-centraal is nu 2 weken wachttijd (!) Voor mij geen tijdige zorg, alleen maar om het geld. Ik betaal altijd netjes mijn polis, en ze werpen gewoon hordes op.
- Korte wachttijden bij contact met de klantenservice en je word netjes te woord gestaan. Had wat problemen met verrekening van kosten orthodontie van kind, ben persoonlijk doorverbonden met de manager van die afdeling die tot einde orthodontie budget de declaraties heeft afgehandeld. Keurig netjes geregeld, daarnaast is het ook fijn dat VGZ contracten heeft met ziekenhuizen in België, Duitsland en Spanje. Ik woon zelf 5 minuten van de grens en het is fijn te weten dat bij langere wachttijden in Nederland ik kan uitwijken naar België. Ik ben gewoon tevreden met VGZ en ben niet van plan een overstap te maken.
- Ik vind het jammer dat VGZ vanaf 2024 alternatieve zorg uit de aanvullende verzekering VGZ werkt Goed heeft gehaald. Ik kan wel overstappen naar werkt Beter maar die is dan weer duurder en geeft een ruimere vergoeding voor diverse zaken dan werkt goed maar nodig heb ik dat niet. Ik ga nu het eea aanpassen zodat ik toch voor mijzelf de duurdere werkt Beter kan afsluiten, krijgt mijn kind dan ook. Echter pas ik hiervoor wel de tandartsverzekering aan om de kosten wat te drukken.
- App werkt niet naar behoren. Klantenservice niet te bereiken. Ik kan de verzekering niet eens opzeggen. Heb meer dan 20 min in de wacht gestaan om ze telefonisch te bereiken. Chat werkt ook niet. Er kan niet gemaild worden. Zeer klantonvriendelijk.
- niets
- Gewoon declaratie uitbetalen en niet verstoppen achter knullige voorwaarden
- Verbeter de communicatie en bekijk elke situatie ook menselijk, niet iedereen is frauduleus! Behandel mensen met respect!
- Zet goed opgeleid personeel op de helpdesk en last ze geen mooie praatjes verkopen.
- Beantwoord de correspondentie ook op inhoud, niet alleen verwijzen naar wat er niet verzekerd is (teveel om op te noemen)
- Behandel aanvragen en baseer het advies op menselijk lijden en niet op GELD.
- Communicatie
- Geen mooie praatjes
- Overstappen? Niet naar VGZ want ze willen eerst flink aan je premie verdienen en dat later iets vergoeden!
- Ben zelf gepensioneerd zorgverleber, dit kan echt niet VGZ !!
- De app is heel fijn, omdat je veel zelf kunt regelen. Bij een nieuwe factuur wordt dat netjes per mail kenbaar gemaakt.
- Het treffen van een betalingsregeling is een ramp. Per mail wordt kenbaar gemaakt dat er een nieuwe factuur is, maar je kunt niet meteen een betalingsregeling treffen. Dit kan niet via de app, maar ook niet telefonisch. Ik ben inmiddels een maand verder en volgens de medewerker en de VGZ app, heb ik nog steeds geen onbetaalde factuur. Dit houdt in dat ik nog steeds geen betalingsregeling kan treffen en dat is erg vervelend. Dit zorgt voor veel onnodige contactmomenten en ik ben nog steeds niet geholpen.
- Niets. ... Mijn zorgverzekering is een artsen inkomstenverzekering. 75% van mijn inleg wordt aan niet ziektekosten gerelateerde zaken besteed. De premie is het 4-voudige als in Belgie. Medicijnen zijn (met 2-voudige) veel te duur en artsen schrijven met een dubbele pen. Ook de ICT kosten van ziekenhuizen zijn dubieus. Hebben 1400 miljoen gekost met nog eens 20 miljoen per jaar voor een service abonnement. Dat is het 10-voudige in vergelijking met Belgie. Allemaal betaald uit MIJN en UW premie. We worden getild waar we bij staan.
- Neem het systeem van Belgie over. Maar nog beter is: stopen met privatisering tegen marktwerking. Terug naar het ziekenfonds, onder beheer van de regering, die nu in de oppositie zit. Weg met dit ratten kabinet.
Ik krijg sterk het gevoel dat klanten van VGZ de organisatie een zorg zijn.
Deze benadering geeft een nieuwe dimensie aan het begrip zorgverzekering; want een ZORGverzekering is het zeker!
- Ik heb nog niets positiefs kunnen ontdekken.
- Declaraties kunnen niet rechtstreeks door de zorgverlener worden ingediend.
- Declaraties worden traag verwerkt.
- Declaraties worden onzorgvuldig verwerkt.
- Wachttijden telefonie zijn zorgwekkend lang.
- Brieven zijn onduidelijk en inhoudelijk onjuist.
- Telefonische dienstverlening is belabberd.
- De app en de website zijn erg onoverzichtelijk. Vooral als er meerdere declaraties van verschillende verzekerden zijn.
Ik heb deze verzekering en het is zooooo slecht. Ik heb het gestopt en ze blijven geld uit mijn rekening te nemen.
Elke keer als ik bel nemen ze niet op en word ik op een wachtlijst gezet. Dit is niet normaal en verschrikkelijk.
- Heel slechte verzekering! Slechte telefoon service (werknemers zijn niet aardig).
- Ik heb deze verzekering en het is zooooo slecht. Ik heb het gestopt en ze blijven geld uit mijn rekening te nemen.
- Elke keer als ik bel nemen ze niet op en word ik op een wachtlijst gezet. Dit is niet normaal en verschrikkelijk.
- regelmatig afwijzen declaraties terwijl daar gewoon recht op was
- Vgz voor jou zorg het beste mooi niet dus
- Ik ben 56 jaar en al meer dan 50 jaar bij vgz tot 2022 dan beëindig ik het
- Ik ben internationaal chauffeur vrouw en moeder van 4 kinderen
- Jaren geleden begon de ellende met mijn buik door de zwangerschap is mijn buik uit gerekt en door dat ik een hele dag zit en veel zweet in de diepe plooi van mijn buik krijg ik zomers grote vieze stinkende smetplekken daar bij scheurt mijn huid in de plooi ook nog het is net of je de punt van een stanleymes links zet en die doortrekt naar rechts en iedere keer met open wonden zit heb aanvraag gedaan de telefoniste zij dan moet je ander werk gaan doen onbeschoft heb daarna klacht ingediend waar ze snel op reageren maar moet het maar uitzoeken met mijn buik word niet vergoed terwijl huisdokter en chirurg het wel urgentie vonden maar moet er maar mee leven
- Ik heb ook chronische clusterhoofdpijn die met hevige aanvallen gepaard gaan ben ook btildragend als ik een aanval krijg tijdens werk kan ik mijn bril vanwege aanval 4 uur lang niet ophouden omdat ik aan de linkse kant van mijn hevige pijn heb ik heb geprobeerd om het op te lossen met lenzen maar dat werkte niet want de aanval begint op mijn linkse oogbol en trek zo naar mijn slap door dat het bij het linkse oog blijf zitten en door hangend ooglid en veel zweet in de plooi vrijf ik mijn hoornvlies van mijn oog stuk nu heeft de oogarts mij doorgestuurd om de spieren van mijn wenkbrauwen op te trekken en overtollig vlees bij ooglid weg te halen zodat ik dan de lenzen beter kan laten zitten zonder irritatie van zweet en andere oogklachten zodat ik dan weer beter doorkan met mijn werk en geen bril hoef op te zetten maar ook afgewezen mijn ogen hangen niet ver genoeg voor hun en heb geen aandoeningen op ogen ik vindt dat flauwekul clusterhoofdpijn begint op mijn oogbol en blijft daar op mijn oogbol zitten misschien geen oogaandoening maar clusterhoofdpijn is al een aandoeningen op zichzelf wat gefocust op mijn oogzit
- Ben er helemaal klaar mee zou zeggen mensen bezint eer je begint aan vgz er zijn andere ziekenfondsen die wel met mensen mee denken en wel met jou aan oplossingen denkt inplaats van vgz die alleen aan geld denkt dit zijn maat 2 van mijn klachten heb er meerdere maar dan ben ik volgend jaar nog aan het typen
- Zoek aub goed voor je met zoiets als vgz in zee gaat als je ze nodig heb net als ik omdat ik werkend wil blijven en niet thuis wil zitten dan zijn ze niet thuis
- Groetjes conny
Eind juli online verzekering afgesloten met extra pakket voor 142 per maand maar omdat ik sinds begin april weer in NL ben ingeschreven moet ik de basis + de extra pakket vanaf april tot september betalen dus eind september meteen een rekening van 800 binnen dit terwijl de boete van geen verzekering hebben iets van 400 is dus als ik paar dagen later de verzekering had afgesloten (4maanden na inschrijving in NL) ze dit helemaal niet hadden mogen berekenen verder ze berekenen niet alleen de basis voor april/mei/jun/jul maar ook de extra pakket die eind jul werd afgesloten word met terug werkende kracht berekend. Telefonisch heb ik dit geprobeerd uitteleggen maar ze laten je niet eens uit praten en de griet bleef me onderbreken en over me heen praten. Juli verzekering afgesloten en pas eind sep de 1e rekening binnen die 2x hoger is dan de boete van rijksoverheid voor geen verzekering hebben :/ mijn verzekering maar meteen opzeggen zodat ik in januari een ander heb
- Het afsluiten ging online heel makkelijk
- Klantenservice praat over je heen en laat je niet uitpraten
- snelle afhandeling. duidelijke specificatie
- Duidelijk.
- Geen idee
Ben al jaren bij VGZ verzekerd, tot volle tevredenheid.
- Goede hulp van klantenservice , ze denken met je mee als je een vraag hebt.
- Makkelijk declaraties invoeren in de app.
- Snelle betaling van declaraties.
- NVT.
Persoonlijk hoop ik dat ik altijd in hetzelfde ziekenhuis kan worden behandeld. Tevreden daarover en dicht bij huis. Dat scheelt sowieso tijd en brandstofgebruik voor b.v. een partner en is ok voor het milieu.
Een ander punt vind ik wel dat de premies behoorlijk hoog zijn. Voor mensen die gedurende een aantal jaren rond moeten komen van een half AOW + een laag pensioen en toch voor 2 volwassen personen zorgpremie moeten betalen is dat, zeker bij ziekte, extra zwaar.
- Het doorlopen van de verzekering bij behandeling van een ernstige ziekte dat ook niet per einde kalenderjaar is gestopt en per 1 januari opnieuw begint. Behandelingen en controles behoren nog steeds bij dezelfde ziekte , welke het jaar daarvoor is begonnen.
- Zolang mijn onderzoeken liepen bij meerdere ziekenhuizen en ik ondertussen heel erg vermagerde kon ik geen proteïnedrankjes vergoed krijgen, ondanks dat mijn huisarts het voorschreef, omdat mijn ziekte nog niet in een bepaald hokje kon worden geplaatst!?! Ik was in 2 maanden van 55 naar 46 kilo gegaan. Artsen konden mijn ziekte niet snel opsporen. Ik heb de zorgverzekering gebeld en ook gezegd dat mijn huisarts het noodzakelijk vond dat een eiwitrijk dieet noodzakelijk was, hij had bericht gestuurd naar de apotheek. Het werd niet vergoed. Uiteindelijk was/is het de ziekte van Waldenstrom. Toen ik uiteindelijk ben opgenomen in het ziekenhuis voor de chemokuren en een onvindbare bacterie, kon de diëtiste meteen regelen dat ik een pakket met flesjes kreeg thuisgestuurd en zelfs via haar als herhaalrecept. Mijn ziekte paste toen in het hokje kanker.
Geen idee.
- Het gaat allemaal voieiend en zonder problemen.
- Niets
Weinig ervaring door weinig ziekteonkosten.
- Gelukkig heb ik weinig ziekenkosten en dua amper ervaring.
- Idem dito vorige vraag.
waarom blijft de zorgverzekeraar steeds zo hardnekking bij een eerder besluit. het is bureaucratisch genomen en er wordt beoordeeld zonder inzage van stukken. hardnekkig en halsstarrig, meer kunnen we van het vgz niet zeggen, weinig inlevingsvermogen, maar wel drugsverslaafden e.d. voor behandeling in aanmerking laten komen en ouderen laten "verrekken, u bent te oud"!!!!?????
- wij hebben het klantencontact als bijzonder vriendelijk en behulpzaam ervaren. daaromtrent geen enkele opmerking.
- de afhandeling van een verzochte ingreep. de ene hand weet niet wat de andere doet. we werden steeds afgescheept en ondanks aangeleverde stukken, werden deze niet bij de beoordeling betrokken. de ene keer wordt er via de app gecorrespondeerd en vervolgens weer niet!!!!
Onbeschofte klantenservice, onbetrouwbare en niet transparant bedrijf.
- Niets
- 1. Ongelofelijk lange wachttijden, minimaal 30 minuten.
- 2. Geen uitleg over waarom declaraties afgekeurd zijn.
- 3. Er wordt geen contact opgenomen met de klant indien een declaratie iets mist, deze wordt meteen afgekeurd. En de afkeuring wordt ook niet doorgecommuniceerd.
- 4. Klantenservice mag feitelijk niets voor een klant betekenen, als zij niet uit kunnen leggen waarom een declaratie niet goed wordt gekeurd, wordt de klant naar een online klachten commissie gestuurd welke 14 werkdagen doet om dit af te handelen.
verzekeraar betaalde 1925.00 euro aan orthopedische schoenmaker zonder aan mij te vragen ofzschoenen goed waren.
totaal ongeschikt gemaakt op leest van acht jaren oud - schoenen konden zo de kliko in. !!!
- weinig
- afhandeling van klachten rampzalig drie maanden nodig en dan moet je nog elke week zelf bellen - medicijnen zelf betalen omdat de apotheker kan beslissen of hij bij vgz declareert of aan verzekerde in rekening brengt- aanvullende verz. voor 10 dagen mantelzorg verblijf in zorghotel - helaas is niemand in staat te zeggen welke hotels gecontracteerd zijn !!!
Ik heb in 2014 een fraude melding gemaakt bij de VGZ in Eindhoven,. Tot op de dag van vandaag ben ik niet verder geholpen met mijn fraude melding. Een schande. ....