VinkVink zorgverzekering reviews en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over VinkVink zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over VinkVink zorgverzekeringen.
Vergelijk alle verzekeringen van VinkVink Of vergelijk met je huidige VinkVink verzekering
Is VinkVink je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een review over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel dan je ervaring met andere mensen.
Klantervaringen over VinkVink
- blij dat ik straks weg kan bij vink vink
- dat je gewoon kan bellen
- Niks
- Bereikbaarheid, geen digid app gebruiken is nog niet verplicht dus moeten jullie wettelijk verplicht zorg dragen dat de site bereikbaar is , geen chattbot gebruiken
- Onmogelijk om in contact te komen met deze verzekering ben al blij als straks over lan stappen naar andere
- TELEFOOONNUMMER OF EMAIL
- Bereikbaarheid, geen cadbott maar een echt persoon, aan de wettelijke verplichting houden dat ze op een andere manier Bereikbaar zijn dan de niet verplichte digid app.
- Geen
- Contact
- niks
- vergoeding beleid mbt tot declaraties niet preferent medicijn, omdat preferent niet leverbaar is.
- de prijs van de verzekering
- bij buitenlandse decaraties kan dit enkel per post, bij andere verzekeraar kan dit ook via de app. maar zeker de bereikbaarheid voor vagen moet verbeterd worden, de robot blijft eindeloos nutteloze vragen stellen. ook heb ik een betaling gedaan die na 5 werkdagen nog open staat in de app. dit moet niet kunnen, ben dus al overgestapt naar andere verzekeraar
- goedkope basisverzekering
- -echte communicatie ipv waardeloze AI / chatbots
- Het is werkelijk waar klantenmishandeling dit. Ik kan geen echt persoon te pakken krijgen en krijg iedere keer dat ik om een medewerker vraag een heel vragenvuur over me heen terwijl ik dat al 100 keer ingetiept heb. Ik probeer al een uur contact te krijgen en wordt telkens de chat uitgeflikkerd door die stomme robot.
- -en als je dan toch ervoor kiest om een soort robotverzekering te zijn zorg er dan gvd voor dat alles ook vindbaar, toegankelijk en goed werkend is. Ik kan het zorgkostenoverzicht voor mijn kind namelijk niet downloaden maar er wordt niet gezegd hoe ik dat wel zou kunnen doen (alleen maar 'computer says no').
- Niks
- Na een jaar bij met deze verzekering en nog geen huisarts kunnen krijgen. De wachtlijsten zijn overal enorm en ik zou zogenaamd hulp kunnen krijgen met het vinden van een fatsoenlijke huisarts. Niets is minder waar. In een heel jaar heb ik 1 keer een medewerker kunnen spreken via de chat, om bijna direct “doorverwezen” te worden naar een andere afdeling. Hierna werd de chat direct gestopt en was ik weer terug bij de chatbot. De chatbot is echter het enige aanspreekpunt.
- niets
- Verzekeraar is alleen bereikbaar via chat. Doe het niet als je ze echt een keer nodig hebt, zijn ze er niet! Voor dezelfde prijs heb je een verzekering bij FBTO. Zij zijn prima bereikbaar.
- Om contact te krijgen is even aftasten, want ze geven in eerste instantie standaard antwoorden. Even geduld en je krijgt de vraag of je met klantenservice wil chatten en dat gaat prima. Niets mis mee.
- Dat de standaard antwoorden verdwijnen, want dat is het enige wat irritant is.
- De premie
- Contact maken
- niks
- alles
- Nog niets, ga oer 1.1 beslist weg bij VinkVink,
- Hebben weinig overeenkomsten met specialisten, resultaat zij hebben geen overeenkomst, derhalve weizen ze de nota af.
- De robot chat is helemaal van de zotte, je kan niet bellen, niet reageren of een afwijzing die bij andere wel onder de basisdekking valt. Kortom hardlopend weg en nooit meer als zorgverzekeraar nemen, bij VinkVink heb je alleen zorgen.
- De overheid zou deze zorgverzekeraar moeten verbieden.
- Bereikbaarheid via klantenservice
- Afschrijving gaat automatisch.
- Bizar dat ik een document en een verklaring van de gemeente nodig heb om een vervoersvoorziening te krijgen. Ik kon met een defect implantaat binnen een paar dagen naar 1 van de weinig deskundige hiervoor maar moest de afspraak annuleren door de wachttijd van 10 dagen voor de afhandeling. Ik stap weer over wanneer het kan.
- Wat een rot zorgverzekering geen klantenservice om even je verhaal kwijt
- Ja, mensen helpen i.p.v. elk maand eerder zorgpremie aftrekken van je rekening.
- Het enige wat goed gaat bij deze ziektekostenverzekering is de aanmelding en het maandelijks afschrijven van de premie. Verder heeft het alle kenmerken van oplichters
- Er is geen contact te krijgen met Vink Vink, geen mailadres, geen telefoonnummer. Op de vragen van de chat krijg je geen antwoord. Dramatisch verhaal. Als het kan zou ik met onmiddellijke ingang willen overstappen op een andere ziektekostenverzekering. Dit is ook slechte reclame voor de naam Menzis.
- Ik kende vinkvink niet toch gekozen, blijkt zorgverzekeraar heeft haast
- met afschrijven van maandpremie, de maand is nog niet voorbij gaat vinkvink vooraf geld van je rekening afgeschereven! Bizar heel bizar!
- Gedoeld hebben klanten lopen ze niet weg!
- De chat knop doet het alleen als ik de WiFi uitzet.
- Wellicht handig om te weten, aangezien meer mensen problemen ervaren met de chatbox!
- Relatief goedkope maandpremie.
- Je kunt alleen chatten als je contact wil opnemen. Maar de chat knop is onvindbaar. Op mijn e-mail hierover kreeg ik een no-reply reactie. Sinds kort bij Vink, dus verder nog weinig ervaring ermee. Maar dit is al wel irritant.
- De overstap ging eenvoudig.
- Er hoeft naar mijn menig niet veranderd te worden.
- Het gaat prima als je niks nodig hebt.
- Je kunt alleen chatten maar er is geen chat knop, niet op desktop, tablet of foon. Je kunt alleen klagen via de chat (die werkt niet) en elke email is no-reply.
- Nog geen ervaring
- Inloggen met digi D lastig.
- Telefonisch bereikbaar!
- Alles vlot geregeld, goede email communicatie.
- Heb eigenlijk geen ervaringen opgedaan, nog te kort bij deze verzekering! Vraag het over een half jaar nog eens.
- Zie hierboven.
- Overstap prima, via chat met VinkVink vragen beantwoord gekregen, verder nog geen ervaringen
- Momenteel geen
- Ze nemen contact met je op als iets niet duidelijk genoeg is,
- Super vriendelijk en meelevend
- Het was op dat moment de goedkoopste.
- De communicatie wat betreft de zorgpas welke ik nu op 25-01-2023 nog niet heb. Merkwaardig allemaal.
- Niets
- De normale communicatie via telfoon / e-mail en als laatste evt met een chat maar dan noet die wél goed werken, wat in de praktijk gewoon niet deugd
- Alle (verz) maatschappijen verplichten om;
- 1) Telefonisch goed bereikbaar te zijn en er voor zorgen dat er géén lange wachttijden zijn. Voldoende peroneel / bezetting.
- Die hoeven niet de hele dag dáámee bezig te zijn , maar op bepaalde uren dat het druk mocht zijn wel snel inzetbaar zijn.
- 2) Via e-mail goed bereikbaar zijn.
- Het is toch ongehoord dat anno 2022 dat gewoon met opzet weg gelaten wordt.
- 3) Chattten kan en mag van mij.
- Máááááááááááár dan moet die functie ook goed werken. Zo niet weg erméé. want er is niets zo ergerlijks als je van die domme en verkeerde antwoorden krijgt waar je niet naar hebt gevraagd , maar die je wel krijgt.
- Vraag je naar een medewerker begint die computer weer van voren af aan.
- Ik heb mijn aanmelding 2 uur later dan ook weer laten opheffen door mij bij/naar een andere verzekeraar aan te melden.
- Beter de voorwaarden bekend maken
- De vriendelijkheid en service.
- n.v.t
- de premie is gunstig en ze hebben met de meeste ziekenhuizen een contract afgesloten. Onderdeel van groter Menzis. Ik ben nog te kort klant en heb nog geen ervaring met het indienen van declaraties.
- Ik ben niet blij met alleen contact via de de chat. Ik heb graag telefonisch contact maar ze reageren wel snel.
- Ook jammer dat je geen keuze hebt om de premie jaarlijks in een keer te betalen. Ook mis ik het in termijnen betalen van het eigen risico.
- Het overstappen en het blijft onder de zelfde hoed (Menzis)
- Het is wel online maar dat s geen probleem ik vond de klantencervce online erg goed en snel
- Geen idee
- Vriendelijke medewerkers
- Niet meer liegen om klanten te werven! Beloofd dat het eigen risico per maand kan worden betaald. Na 1 januari blijkt dit niet te kunnen. Er is dus gelogen om klanten te lokken
- niets
- app werkt niet , loopt voortdurend vast
- chatbutton op de site is er niet
- VINK VINK is niet bereikbaar
- Alles wordt zo moeilijk mogelijk gemaakt
- gewoon opheffen
- Niets
- Kennis niveau van de klantenservice. 6 chats leiden nog niet tot een antwoord. En opzeggen is blijkbaar niet mogelijk als je niet oversluit...
- Declaraties indienen is makkelijk
- Alles word afgewezen en de reden daarvoor is niet duidelijk.
- Constant facturen met nauwelijks uitleg.
- Slechtste zorgverzekering die ik ook heb gehad
- Vinkvink kost weinig maar je moet niet ziek worden als je bij hen zit dan is het de meest dure 'verzekering' die je kan hebben
- beroep zich op digitaal contact, maar n document digitaal naar ze toesturen is onmogelijk. Ook inhoudelijk geen kennis van zaken bij aantoonbare vergissingen zorgverlener.
- Gemakkelijk declaraties via app doorgeven
- Moeilijk te bereiken, alles gaat via een app of via een online chat. Hierdoor is communicatie lastig.
- Ook de polisvoorwaarden zijn onduidelijk gecommuniceerd. Hierdoor lastig na te gaan wat er wel en niet vergoed wordt.
- Klantenservice niet behulpzaam.
- Het maand bedrag is laag, maar je krijgt ook niks vergoed.
- Overzichtelijke app
- Ik ben 1x naar de huisarts geweest en heb een rekening van €112 gekregen en dat pas na 2 maanden, nog nooit moeten betalen na een bezoekje aan de huisarts, lekkere jongerenverzekering zeg, dan weet je zeker dat je failliet gaat als je een keer ziek bent, lekker weer terug naar Ditzo aan het einde van het jaar! Belachelijk slechte dekking.
- Helemaal niets
- Slechte service of eigenlijk geen service. Ik kan geen huisarts vinden maar wordt compleet afgescheept.
- Chat werkt vlot en vriendelijke medewerkers
- Spoed nummer niet bereikbaar, dan bel je Menzis en omdat je bij VinkVink (van Menzis) zit willen ze in eerste instantie niet helpen. Wanneer je aandringt dat je het spoednummer probeert te bereiken ivm spoed situatie in het buitenland wordt je door verbonden. Ja het spoednummer is ondergebracht bij een andere partij en die hebben het druk???!!!!
- Flink bedrag voor buitenlandse hulp moeten voorschieten, wanneer je vraagt of dat anders kan, nee!!! Dan 18 werkdagen moeten wachten tot dat je je geld terug gestort krijgt. Vervolgens ook niet alles goed met de meest summiere uitleg waarom niet. Zo vervelend dat zelfs is dit soort situaties je niemand persoonlijk kan spreken.
- Dat ik straks van VinkVink weg mag.
- Alles! Wat een slechte service. Als je opgelicht wilt worden, dan moet je zeker naar VinkVink gaan. Ik heb een verzekering bij ze genomen, en na 10 jaar maak ik weer eens gebruik van de tandarts.... Nou ze vergoeden echt helemaal niets.
- Alles via de slechte app geupload. en het word zo afgewezen. Ze willen alleen geld innen en thats it. Leuk dat ze de goedkoopste zijn per maand, maar dat gaat iedereen heel duur komen te staan.
- Vanaf nu af aan nooit meer VinkVink of Menzis. Nu krijg ik leuk een rekening van 2300 euro waar er niets van word vergoed.
- Volgende keer ga ik naar een ander partij en ik ga nu mijn rechtsbijstand inschakelen om dit aan te vechten. De tandarts heeft een vijl afgebroken en dit zit nu ergens vast in mijn tanden. En daar krijg ik ook nog een rekening van omdat ze het hebben geprobeerd de vijl weg te halen en ook dit is meer afgebroken.
- niets want contact is niet mogelijk
- klantenservice aanschaffen
- Tot nu toe nog niks
- Totaal geen communicatie na overstap. Klantenservice via de chat valt alleen maar in herhaling. Meerdere malen aangegeven dat ik geen huisarts kan vinden en ze zeggen alleen maar dat ze zich dit niet kunnen voorstellen. Ongelofelijk. Slechte zorgverzekering!
- De premie heeft ons doen besluiten om over te stappen mede ook omdat het een onderdeel is van menzis waar we altijd bij zijn geweest.
- Ze zijn redelijk snel bereikbaar via de chat daar kan ik ook niet over klagen. Maar heb soms wel het idee dat er mensen achter zitten die er weinig van weten. Ik wilde weten of ze een contract hadden met Specsavers e/o Hans Anders. De ene wist na lang zoeken te vertellen dat het zo was een andere collega wist het niet en zou ik na het weekend weer contact op moeten nemen. Ik vind dit niet kunnen dat ze op zo'n eenvoudige vraag geen antwoord hebben.
- Medewerkers beter inwerken zodat ze duidelijke antwoorden kunnen geven
- Eerste jaar bij vink vink en ze halen 19 januari geld van mij en 29 januari, van februari terwijl het nog niet eens Februari is. ik ben niet rijk.
- en dan zeggen ze
- Hierbij ontvang je een nieuwe factuur omdat de automatische incasso van de premie niet is gelukt. Je hebt de automatische incasso teruggeboekt.
- als we vaker niet kunnen incasseren omdat je de automatische incasso terugboekt dan betekent dit dat je dan elke maand een digitale acceptgiro van ons ontvang.
- maar ze ze zeggen niet dat ze twee keer in een maand incasso van mij hebben getrokken.
- chat ging snel open
- luie medewerkers, wilden mij niet helpen met wijziging van gegevens terwijl ik foutmeldingen had en het mij niet lukte. Ik werd afgekapt, gezegd dat het een goedkope zorgverzekering is dus dat ik niets kan verwachten, Linda heette ze.
Dat het schandalig is dat vandaag de dag men gewoon niet geholpen word en er maar vanuit gegaan word dat men geld heeft als water..
Jammer dat de klantenservice enkel denkt aan enkelbelang en natuurlijk hun eigen centen!
- Niets
- Helaas heeft contact met de klantenservice geen enkel nut, men wil dat ik door een "foutje" van hun mijn zorgverzekering dubbel betaal..
- Dit kunnen wij niet bekostigen en er was ook "geen oplossing"
- Alles makkelijk en snel te regelen via de app. Goede pakketten, geen onnodige poespas. Overzichtelijk.